Skocz do zawartości

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć



    JCB Fastrac 7230

    Ciągnik z pełnym zawieszeniem ramy na czterech parach akumulatorów hydrauliczno-gazowych. Ciągnik ten nie nadaje się do pracy z ładowczem czołowym, ani maszynami uprawowymi zawieszanymi z przodu, choć jest możliwość zainstalowania przedniego TUZ. Ten na zdjęciu nawet go miał. Czemu tak twierdzę? Nie ma możliwości wyłączenia amortyzacji. W transporcie super. Miałem przyjemność prawadzić ten ciągnik w orce z sześcioskibowym pługiem Kuhn. Komfort miód malina, ale czy on utrzymał zadaną głębokość wątpię. Półbiegi zalącza się poprzez machnięcie dźwignią w lewo (redukcja) bądź w prawo. Raz włączyłem żółwia przypadkiem, bo bujnęło ciągnikiem. Lepiej od razu ustawić automatyczny tryb przerzucania półbiegów. Zdjęcia robiłem na pokazie tych maszyn w Anglii w pobliżu Manchester'u. Łącznie brało udział: 4 x 7230, 2 x 7200 i 2 x 8250 z czego trzy były działały w polu smile.gif

    Inne obrazki użytkownika

    12 Komentarzy podziel się zdjęciem


    "Na czterech parach akumulatorów hydrauliczno-gazowych"?
    Można powiedzieć, że po parze na każde koło. A czemu w kombajnach są po trzy, a nawet cztery akumulatory na heder? Potrzeba wydajnego odciążania, a jeden wielki by się nie sprawdził. Później wrzucę ich fotki.
    a moze tobie chodzi o amortyzatory??
    chyba raczej amortyzatory a nie akumulatory, cos ci sie pomyliło
    hehe kolega może nie wie co to akumulator;))
    Wiem bardzo dobrze co to akumulator. Nie wiem czemu wszystkim akumulatory kojarzą się wyłącznie z zasobnikami energii elektrycznej. Można powiedzieć, że na amortyzatorach, ale wolałem napisać jaśniej. Np. 8250 ma tylko z tyłu akumulatory hydropneumatyczne, a z przodu jest amortyzowany na sprężynach. Później wrzucę fotki i dla 7230 i dla 8250 to się Wam wyklaruje. Lepiej oceniajcie fotki a nie się czepiacie :P Spodnie ubłociłem po kolana, żeby porobić te zdjęcia ;)
    kolega Przemek15 ma racje to wy nie wiecie co to akumulatory do konca
    No właśnie ja akurat też słuszałem o takich akumultorach
    Z tego co widziałem to tylni tuz zawieszony jest na osi tylnej, więc utrzyma zadaną głębokość bo koła kopiują teren. sprecyzuj gdzie widzisz jego minusy pracy w polu ? Jestem zainteresowany kupnem.
    Miałem głównie na myśli przedni podnośnik, bo on jest na pewno do ramy przypisany. O tylnym nie pisałem, bo tego dokładnie nie sprawdziłem i nie chciałem bezpodstawnie oczerniać. Więcej o plusach i minusach napisałem na łamach RPT w listopadowym numerze. Generalnie nieciekawie wygląda widoczność na tył przy szerokich narzędziach, a to przez błotniki. Spróbuję się dowiedzieć w sprawie tylnego podnośnika. Jak coś wywiem to napiszę w tym poście. Zaraz na galerii zamieszczę zdjęcia zawieszenia i tylnego TUZ. W sumie ma nie za specjalny udźwig jak na trzy siłowniki podnoszące. Pozdro :)