Claas Lexion 580
 

Claas Lexion 580

  • 12284 wyświetleń

Przygotowania pełną parą :)



Informacje o zdjęciu Claas Lexion 580


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Kamilaszniewski
  • 18 303

wymiana zębatek i łożysk. oprócz tego prostowanie i wymiana tych nakładek na bębnie co widac na zdjeciu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dacjan123
  • 28 617

Dzięki Ja w swoim claasie wzeszlym roku zmieniłem właśnie te nakładki bębnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • patryk546
  • 417 3198

Taaaaa, te listewki w gardzieli to jak z plasteliny, kamyk wpadnie i pogiete natychmiast, norma... 

 

Widac, że kombajn nie do końca oszczędzany był.

 

Rotory ma jeszcze zdrowe? U nas w tym roku wyciągali rotory i grzebali przy nich.

Jakie Vario będzie z nim latać? 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kamilaszniewski
  • 18 303

W tym roku nie ma czasu juz robić rotorow, ale podejrzewamy ze łożyska juz do wymiany. W przyszłym roku będą robione, teraz aby jakos przelatac, zrobić najpilniejsze i generalka przez zime. Heder 9metrów ale nie vario. W tamtym roku w 480 z tego samego roku produkcji byly robione rotory to łożyska juz szmelc. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • patryk546
  • 417 3198

Zależy jeszcze czego, bo jak dużo masz rzeczy w środku do wymiany to ok nawet ok 60-70 tys może się zamknąć, bynajmniej raz tak u nas było.

No niestety ten kombajn nie jest tani i części do niego nie są tanie..

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kamilaszniewski
  • 18 303

No koszty to bedzie napewno kilkadziesiąt tysiecy. Takie pierdoły na pozór wydawałoby sie  dla nas tanie, a w serwisie kilkaset złotych

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • patryk546
  • 417 3198

Przy takiej kat. kombajnów już nic nie jest tanie..

 

Ten kombajn to prawie największy jaki Claas posiadał w 1 dekadzie XX w.

 

No u nas bodajże w 2012r, zostały wymieniane rotory, klepisko, (nówki), chyba też łańcuchy nowe, generalnie kapitalka  młocarni poszła to naprawa ponad 110 tys kosztowała...

 

Claas od lat nam próbuje pokazać, że jesli masz dużo kasy to i stać na cześci cb ( w sumie nie tylko on), a jesli ledwo, ledwo kupisz kombajn to i tak na eksploatacji się wyłożysz.

 

Claasowskie kombajny niekiedy droższe od JD, a w Polsce  (na przestrzeni ostatnich 8 lat) idą na czołówkę jeśli chodzi o najpopularniejsze marki kombajnów. Tego nie da się ukryć.

 

 

 

 

Życzę Ci abyś miał jak najmniej problemów z elektryką... Bo mieliśmy akcje, ( chyba 2 lata temu) że kombajn na polu stał 3 dni, serwis latał i początkowo nie mógł znaleźć przyczyny, póżniej dopiero wyszło, że nadtopiła się taka kwadratowa płytka ( jak otworzysz te drzwiczki przy pomoście z elektryką, tam jest taka płytka kwadratowa - brązowa)

 

No tu akurat jakoś specjalnie droga nie była, to na plus, ale przez te 3 dni to ani nakładek zboża nie można było zamknąć, ani obniżyć hederu, ani złożyć rury, ani wysypać zboża, tylko jazda przód, tył.... Trzeba było plandekę na nakładki założyć, bo burza szła, a zbiornik pełen... 

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kamilaszniewski
  • 18 303

Wszystko tez zależy jak był eksploatowany, czy przez jednego operatora, czy w jednym gospodarstwie u prywaciarza albo w duzym kombinacie. Jak niektóre rzeczy byly robione na bierząco to jest szansa ze nie trzeba bedzie wymieniac pół kombajnu. Jak ma 2,5tys mth na silniku i 2000 na młocarni to wiekszość części do wymiany jak nie bylo nic robione przy takim roczniku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • patryk546
  • 417 3198

A ty skąd swój wziąłeś, na ile ha?

 

Ten  u nas to nówka od korbanka był brany tyle ze 2008 r, juz swoje zrobił.. 

 

Lexiony te na plus mają to, że jest rozrzut radialny, bo te z zwykłe szarpaki egzaminu nie zdają, później widać jak kombajn jechał, takie porosty na ściernisku są ( ciężko mi tak wytłumaczyć, ale to bardzo widać)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kamilaszniewski
  • 18 303

To nie moj, tylko do firmy przyszedł, Kupiony od pierwszego wlasciciela, kosił z drugą 580 identyko rocznie 1000 ha razem w kolo komina i mial jednego lub czasem dwoch operatorów. Tez od korbanków. Ale mało było przy nim robione. U nas bedzie mial do skoszenia 300-400h na sezona bo jest jeszcze 480 i druga 580 na kołach. Co do tej plytki to trzy lata temu w 480 sie spałiła i to samo było. W tamtym roku moduł od pompry wtryskowej wysiadł i na obroty nie wchodził. Dawales mu obroty na zająca a on tylko 1600 obrotów. Kosztowało to chyba około 5tys

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • patryk546
  • 417 3198

To są kombajny na duże areały,( według mojej oceny powyżej 700 ha). Bizony do tego już raczej się nie nadają.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TylkoOkragly
  • 259 2206

To są kombajny na duże areały,( według mojej oceny powyżej 700 ha). Bizony do tego już raczej się nie nadają.

Bizony pewnie masz na mysli Z056? a pomyślałeś o BS? on wydajnością nic nie ustepuje Lexionowi 480 i komfortowi a ceny cześci nie porównywalne

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hanssss
  • 48 484

Bizony pewnie masz na mysli Z056? a pomyślałeś o BS? on wydajnością nic nie ustepuje Lexionowi 480 i komfortowi a ceny cześci nie porównywalne

 

bs to daj spokoj z tym, raz ze problem z czesciami, dwa komfortu brak, a po trzecie gdzie ty porownujesz wydajnosc bs z złotą 480? to nie do pomysleniania, te sprzety sa na wogole innych poziomach rozwiniecia technologicznego, nie obrazajac cie kolego ale bs moglby moze czasem poprzeczniaki wykosic na polu by 480 mogla by sie rozlozyc :P.

a co to zdjecia to faktycznie, przy v1200 i na szerowkim gardzielu z listew banany sie robia, ale w serwisie duzo nie kosztuja bo okolo 40zl brutto. a nakładki na pierwszy beben tzw ''kolczok'' co dwa lata wymieniamy. A co do tej nadpalonej plytki kolego to troche "Fabrikfeler" plyt glownych. Lexiony z plytami glownymi na pomoscie bardzie narazone na uszkodzenia, lubia sie wypalać, lepsze sa w tych poliftowych (po 2012) gdzie jest umiejscowiona pod filtrem kabiny od srodka,  

w razie jakiejs dyskusji chetnie udziele sie :) 

pozdrawiam :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj