Skocz do zawartości

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć



    Ursus 1222 i Gassner

    Tagi: ciągnik rolniczy, traktor, ursus, 1222, pług, gassner

    polska moc

    Inne obrazki użytkownika

    12 Komentarzy podziel się zdjęciem


    Jak sobie radzi taka moc bez przodka ?

    Przestańcie z tą polską mocą. W tym jak i każdym dużym ursusie siedzi siknik produkowany przez zetora a polski to on nie jest.
    w orce szedł nawet dobrze tylko najgorzej było nawracać na poprzeczkach, chociaż jakby był przedni napęd to robota by szła o wiele lepiej
    Zdjęcie
    Rolnik2517
    lip 28 2015 09:36

    taka polska moc jak ursus c 4011 :)

    I jak C-45 i wszystkie licencyjne...

    Silnik nie był produkowany przez Zetora tylko przez słowackiego ZTSa. I polecam co niektórym dobrze poszukać informacji a nie powtarzać ciągle ten mit że ciężka seria jest Zetora. Nie ona jest nasza, polska.

    Ciężka seria to głównie dzieło polskich konstruktorów. Pracami nad tymi ciągnikami kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Silniki były produkowane przez Słowacką firmę Martin, skrzynie biegów w Czechach, a tylny most w Polsce.

    Zdjęcie
    Rolnik2517
    lip 29 2015 08:39

    no i tyle polskiej mocy że silnik jest Słowacki :)

    Ciężka seria to głównie dzieło polskich konstruktorów. Pracami nad tymi ciągnikami kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Silniki były produkowane przez Słowacką firmę Martin, skrzynie biegów w Czechach, a tylny most w Polsce.

     

    Dlatego, w moich ciężkich Ursusach (pochodzących z fabryki Ursus, nie żadnych dziwnych przeszczepach), na silniku widnieje napis "Zetor", na skrzyni pośredniej "Zetor", na skrzyni biegów "Zetor", a na tylnym moście, dla odmiany "Zetor"    :D

     

    Ciężko tu mówić o Polskiej konstrukcji -  nasza była tylko część inżynierów. ;)  To trochę tak, jakby Polski inżynier  dostał posadę w np: fabryce Forda i nadzorował prace nad nowym modelem, na terenie USA, a następnie  FSO zaczęło tłuc ten model    <_<

    Silniki do 75 roku były produkowane w Brnie a następnie w nowo wybudowanej fabryce silników Zetor w Martinie na Słowacji. Skrzynie montowało ZVL Považské strojárne a także doszukałem się informacji, że montowano je również w Pradze. U nas tylny most w Ursusie w Warszawie oraz hydraulika w Agromet Archimedes Wrocław, podobno przednią oś nienapędzaną, napędzaną w UTB - Rumunia, następnie Stetex - Czechy