Skocz do zawartości

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć



    Maska do Ursusa C-360

    Tagi: ursus, c360, malowanie

    "polerka" maski, przygotowywanie do malowania :)

    Inne obrazki użytkownika

    21 Komentarzy podziel się zdjęciem


    Elektrotechnik ma rację do takich rzeczy służy szlifierka oscylacyjna z papierem o odpowiedniej gradacji, a kątówką blacha będzie wypolerowana i nawet najlepszy podkład będzie gorzej trzymał :)

    Ps. Albo ręcznie jak ktoś woli :P

    Skoro z przodu na boku maski wisi jeszcze tarcza z papierem ściernym to chyba raczej czyścił tą maskę szlifierką oscylacyjna nie? No chyba że jej nie posiada, a ma same tarczki z papierem ściernym i jechał ręcznie - niech się lepiej autor zdjęcia wypowie.....

    Profil usunięty
    lut 11 2015 16:23

    Elektrotechnik ma rację do takich rzeczy służy szlifierka oscylacyjna z papierem o odpowiedniej gradacji, a kątówką blacha będzie wypolerowana i nawet najlepszy podkład będzie gorzej trzymał :)

    Ps. Albo ręcznie jak ktoś woli :P

    Chociaż jeden wie coś na temat lakierowania. A reszta myśli, że wystarczy tylko wyczyścić żeby blacha błyszczała i to wszystko. A w profesjonalnych lakierniach maszyn każdy element jest czyszczony śrutem staliwnym aby uzyskać odpowiednią powierzchnię.

    I kolego @elektrotechnik jak coś malujesz to też zawozisz do profesjonalnych lakierni na przygotowanie farby pod podkład? :D To może niech zleci cynkowanie obustronnie żeby było solidnie zabezpieczone  :)   W wielkich koncernach maszyn przemysłowych takie taktyki stosują, ale nie w przypadku garażowego malowania URSUSa C360 gdzie i tak może właściciel pomaluje renolakiem, żeby za akryl nie przepłacać.

     

    Tutaj wystarczy bardzo dokładnie zwalczyć korozje jak jest i dokładnie zmatowić powierzchnie pod podkład szlifierka na tarcze z papierem ściernym - czyli oscylacyjną, No i w dalszych pracach tez by pasowało nie odstawianie maniany - czyli odtłuszczanie i matowienie niech nie będzie obce.

    Jemu chodzi o to, że roboty przy malowaniu wcale nie jest więcej, a efekt pracy pozostanie na dłużej. To tak jak np. remont silnika, czy zrobisz na chińskich, czy polskich częściach rozbierania i roboty tyle samo, tyle, że drugi wariant wytrzyma 5 razy tyle :) 

    Profil usunięty
    lut 11 2015 17:33

    I kolego @elektrotechnik jak coś malujesz to też zawozisz do profesjonalnych lakierni na przygotowanie farby pod podkład? 

    Nie, ale piaskuję wszystko, nawet nową blachę, która jest błyszcząca i nie ma nawet śladu korozji, bo od tego jaka jest przyczepność podkładu zależy trwałość całej powłoki. Jak już robię to robię to porządnie, żebym miał spokój na lata. A elementu o takich kształtach żadna szlifierka nie doczyści w takim stopniu jak piaskowanie.

    Panowie spokojnie, już wszystko tłumaczę :P Maska jak i błotniki były kupione nowe, z czego podkład jakim są umalowane błotniki się trzyma ( widocznie była dobrze odtłuszczona powierzchnia przed malowaniem), błotniki tylko zostały starte papierem 220 na maszynę, reszta ręcznie. Maska natomiast a raczej podkład na niej... szkoda gadać, Wszystko schodzi pod "nitro" wiec nie ma co nawet tego zostawiać. Zacząłem z grubsza zdzierać maszyną do gołej blachy a resztę ręcznie ścierka z nitrem. Na masce nie ma korozji tylko jeszcze nie była dokładnie wyczyszczona. Po wyczyszczeniu oczywiście ja zmatuje, odtłuszczę i będzie malowana specjalnym podkładem "na pierwszy kontakt", potem podkład właściwy. :)

    Jak też tak pomyślałem. Nie rozkręcasz przed malowaniem?

    Rozkręcam, rozkręcam :)

    @Elektrotechnik Czyli co muszę zrobić żeby lakier zachował swoje właściwości oraz podkład? Wyczyść farbe mechanicznie nitro i piaskowanie? Mógłbyś mi powiedziec krok po kroku?

    Według mnie to piaskowanie, odtłuszczanie i jazda z podkładem :)

    A moim zdaniem piaskowanie kiedy sa stare, przyrdzewiałe i ze starą farbą elementy, czyli jak np bym malował starą maske i stare błotniki. Tutaj bedzie tarte papierem zeby podkład sie dobrze trzymał a podkład będzie wytrawiający quickline coś takiego

     

    http://archiwum.alle...4056015494.html