Rozrusznik do TIH-a 445
 

Rozrusznik do TIH-a 445

  • 6481 wyświetleń

Od razu lepiej pali :)





Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • zetor3011
  • 299 1671

425 zł z przesyłką :)

No od razu lepiej, wczoraj oryginał się zjarał to musiałem coś lepszego kupić :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

Te wszystkie rozruszniki chyba są jednakowe , tzn mają identyczną obudowę , wirnik i bendix a jedyna różnica to stopka mocująca do silnika i ten trybik zazębiający się z wieńcem na kole . Czyli przezbrojenie takiego z jednej stajni na drugą nie jest trudne i kosztowne (cztery śrubki , zmiana dekla i bendiksa ). Czyżbym dobrze rozkminiał?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zetor3011
  • 299 1671

Tak tak nie wysilają się zbytnio, jeszcze są takie że mają z drugiej strony bendix tzn. przy silniku lub na zewnątrz :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DAREK
  • 22 163

po prostu kopiują jeden wzór .Jest różnica co do jakości użytych materiałów . Jubana coś tam próbuje zmieniać w mocowaniu zębnika a i ostatnio nawet w mocy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

Z takim rozrusznikiem to silnik póżniej odpala bo rozrusznik wolniej kręci silnikiem i niema dużego ciśnienia w cylindrach przy rozruchu. Ja wolę jednak zwykły rozrusznik, bo na takim z przełożeniem to można kręcić i kręcić a i tak w zimę nie odpalisz. Na duże mrozy najlepsza grzałka w bloku i nie męczysz rozrusznika i akumulatoru.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Dany9587
  • 6 96

morfi81 uzytkowałes kiedys taki rozrusznik ? Sadzac po twojej wypowiedzi to raczej nie ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

Jakbym niemiał porównania praktycznego to bym się niewypowiadał Dany9587.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • SpaceJockey
  • 13 181

Pamiętam jakiś czas temu rozrusznik w moim 355 bardzo słabo kręcił, wymontowałem pacjenta i udałem się do warsztatu gdzie naprawiają rozruszniki. Na miejscu zauważyłem że mają na sprzedaż nowe rozruszniki właśnie takie z przekładnią, powiedziałem że kupię taki i będę miał spokój z odpalaniem mojego ursusa, wtedy pan który tam pracował wskazał mi miejsc pod stołem gdzie leżało z 15 taki rozruszników już zepsutych których nie dało się naprawić :P Wtedy podszedł do mnie właściciel tego warsztatu i powiedział że nawet by mi nie sprzedał tego rozrusznika bo za 2 miesiące przyniosę go do reklamacji... Ostatecznie naprawili mój stary rozrusznik i teraz kręci na jednym małym akumulatorze jak wariat :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

jak nikt nie ma porównania tzn pomiaru prędkości obrotowej przy biegu jałowym przy stałym napięciu zasilania to pozostają tylko jakieś wasze niepotwierdzone domysły , u mnie 5211 odpalał latem na akumulatorze ze 126p , co prawda padł bendiks ale to 50zł

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

A niech ktoś mi powie w jakim nowym ciągniku są takie rozruszniki montowane, bo ja nie widziałem i chyba można coś z tego wywnioskować.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bialy2005
  • 581 11814

te rozruszniku to nie jest jakas rewelacja. mam taki w zetorze i sa problemy z bendiksem - raz w roku musze go rozebrac i porozginac sprezynki żeby krecił silnikiem a nie tylko sobie sie krecił :) Łożyska dobre a i tak ma problem szybko zakrecic silnikiem tak samo jak oryginalny :( Może pierwsze kilka miechów po zakupie było lepiej niz na oryginalnym ale teraz wydaje mi sie ze nie ma wielkiej róznicy przynajmniej jak zimno.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zetor3011
  • 299 1671

Jak kur** nie ma różnicy ? i jak wolniej kręci czy kogoś pokręciło ? Mi ładowarka na zwykłym nie chciała odpalać ledwo ten silnik ruszała a na tym zapaliła bez grzania świecy i jest panowie różnica :) W okolicy w słynnych T-25 kiedyś mieli zwykłe to zimą cuda na kiju robili żeby to zapalić a teraz na szybkoobrotowych palą bez większych problemów :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

@zetor3011 nie kur.... tutaj bo niemasz racji. Porównaj sobie dwa nowe rozruszniki (szybkoobrotowy i zwykły) to napewno szybciej kręci silnikiem ten zwykły. Szybkoobrotowy nie rozładuje tak szybko akumulatora w zimę. Zwykły rozrusznik ma większą siłę uderzenia i co za tym idzie sprężanie w cylindrach większe, a jakbyś nie wiedział to ropa zapala się od sprężenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zetor3011
  • 299 1671

Haha dobra to po co są szybkoobrotowe ? tak do picu żeby było więcej rozruszników ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

Nie wiem po co są , ale napewno nie dla mnie. Jakby były lepsze od zwykłych to by je montowali w nowych ciągnikach.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

Trzeba namówić IBMER albo PIMR aby pobadały takie rozruszniki (silniki szeregowe) pod kątem parametrów technicznych przy badaniu w czasie rozruchu w tym samym traktorze w warunkach zimowych podczas zasilania z tego samego akumulatora (warunki pomiaru muszą być identyczne). Zbadać trzeba prędkość osiąganą przez wał korbowy przy rozruchu z obu rozruszników , pobierany prąd z aku i spadek napięcia na źródle

 

Szybkoobrotowe i planetarne są o tyle lepszy że pomiędzy wirnikiem a kołem zamachowym które napędza są 2 przełożenia (jedno wewnętrzne a drugie zębnik rozrusznika - wieniec na kole zamachowym) co przekłada się na zmniejszenie momentu obrotowego uzyskiwanego przez wirnik rozrusznika i prądu pobieranego przez rozrusznik jak również zwiększa się prędkość obrotowa wirnika która jest większa niż przy tradycyjnej konstrukcji (po zredukowaniu na przełożeniu wewnętrznym prędkość na wyjściu z zębnika jest niewiele mniejsza niż w standardowym rozwiązaniu )

 

http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=HFK&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&biw=1366&bih=665&tbm=isch&tbnid=Vh5c4GrKTiIvFM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic637767.html&docid=PLMTCTxmUyZB-M&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ffiles-rtvforum%2Fsilniki_dc_7487.jpg&w=674&h=497&ei=tGvjUrmGD9Le7Ab7iYD4Bg&zoom=1&ved=0CFkQhBwwAg&iact=rc&dur=611&page=1&start=0&ndsp=15

 

Pomysł na to sam w sobie był dobry jednak sposób i jakość wykonania pozostawiają wiele do życzenia ale za to przy tej cenie awarie są tanie w naprawie (ze sprężynami to trzeba się pomęczyć lub wymienić na sztywniejsze z grubszego drutu bo oryginalne to chyba nie są ze stali sprężynowej).

 

http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&biw=1366&bih=665&tbm=isch&tbnid=NndRTVl8LOkTrM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.diaaut.home.pl%2Fr38401c1.htm&docid=kVn8tGTW96T_nM&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.diaaut.home.pl%2Fr38401c1_pliki%2Fimage002.gif&w=605&h=420&ei=lXbjUpzGK4LC7AbxqYDIBw&zoom=1&ved=0CFMQhBwwAA&iact=rc&dur=4690&page=1&start=0&ndsp=17

 

http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&biw=1366&bih=665&tbm=isch&tbnid=rzlNkNBoLdQeFM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Farchiwumallegro.pl%2Frozrusznik_do_bizona_bizon_z040_z042_z050_24v_nowy-665242517.html&docid=lACTo45mbKLkZM&imgurl=http%3A%2F%2Fi1.mixer.pl%2Fmxi1276%2F3af06bca0008f8ff4a39f32d%2F0%2F0%2F1095997%2F&w=768&h=576&ei=lXbjUpzGK4LC7AbxqYDIBw&zoom=1&ved=0CF8QhBwwBA&iact=rc&dur=3287&page=1&start=0&ndsp=17

 

Może rozrusznik z przekładnią planetarną byłby lepszy bo wszystkie wałki są jest w jednej osi .Oś bendiksa jest dwustronnie podparta przy czym również jest zastosowane przełożenie . Niestety cena jest wyższa ale jednak raczej nie następuje sprzęganie obracającego się zębnika z wieńcem powodujące wybijanie zębów wieńcowych.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • morfi81
  • 30 761

kolega mój ma dwuletniego zetora 115 KM i ma problemy z odpaleniem go w zimę (chce kupić grzałkę), a sąsiad w pronarze wymienił na szybkoobrotowy to żeby nie grzałka to nie odpalił by w zimę ( akumulatory też nowe). Jeżeli chodzi o zetora to właściciele ich kupili następny ciągnik do gospodarstwa mniejszego new hollanda lub większego jd ale nie następnego zetora bo dużo pali, mało zwrotny, głośno w kabinie,

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Dany9587
  • 6 96

morfi81 powiem ci jedno u mnie w okolicy rzadkoscia jest zobaczyc c-360/330 na starym rozruszniku i co "dziwne" kazdy sobie je chwali. Sam uzytkuje w 330 i 360 korurs-a juz 4 a moze i 5 rok i jakos nigdy mnie nie zawiodł, A co do uzytkowania to nie bede porownywac nawet go do starego bo zostawia go daleeeko w tyle.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3983

To że rozrusznik w nowym ciągniku wygląda jak zwykły wcale nie znaczy że nie jest szybkoobrotowy. Jeśli ma przekładnię planetarną to z zewnątrz może się wydawać że jest zwykły.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość konteno

zwykły z planetarną przekładnią będzie sporo dłuższy między stopką a silnikiem rozrusznika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek175
  • 1 124

ja ma taki w 330 trzeci rok i była roznica w odpalaniu dopiero teraz zaczynaj sie problemy z bendiksem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Lesssiu007
  • 186 1037

kupiłem na allegro praktycznie taki sam do ciapka to mi wieniec zerwał i musiałem rozpoławiać ciapka. i założyć nowy wieniec. porównywaliśmy w grene do takiego samego to mój nie pasował idealnie w wieniec a ten z grene już tak.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj