Skocz do zawartości




Zdjęcie

Poznajemy markę Kubota w samym sercu Japonii

Napisany przez agrofoto, 08 lipiec 2013 · 13977 wyświetleń

03.06.2013

Noc w japońskim hotelu minęła spokojnie. Nawet udało się uniknąć objawów tzw. ‘jet laga’. Obyło się bez pobudki w środku nocy, gdy organizm głupieje, będąc ustawionym na europejskie strefy czasowe. Chociaż wiem, że niektórzy mieli z tym problem i dla nich noc kończyła się zanim tak naprawdę się rozpoczęła.

Pierwsze śniadanie w japońskim hotelu było doskonałe. Szwedzki stół, kawa i inne napoje pod dostatkiem. Tym razem obyło się bez pałeczek i dzięki temu udało się najeść. Chociaż wiedziałem już, że prędzej, czy później, będę musiał posiąść tajemną umiejętność posługiwania się pałeczkami.

Dzień drugi wyjazdui miął już charakter bardzo „branżowy”. Pierwszym punktem w harmonogramie była wizyta w centrali firmy Kubota, która znajduje się właśnie w Osace. Kierownictwo firmy było reprezentowane głównie przez panów Tetsuji Tomitę (dyrektora do spraw zarządzania strategicznego) oraz Sadoshi Iidę (dyrektora departamentu wytwarzającego maszyny dla rolnictwa). Po krótkich przemówieniach oraz prezentacjach, a także projekcji filmu promującego markę Kubota, zaproszono dziennikarzy do dyskusji w formie Q&A. Pytania dziennikarzy dotyczyły głównie planów Kuboty dotyczacych ekspansji firmy na rynkach europejskich (w tym przede wszystkim wprowadzaniu nowych ciągników rolniczych o większej mocy silników oraz strategii w kontekście przejęcia marki Kverneland). Przedstawiciele kierownictwa przyznali, że produkowane obecnie ciągniki o mocy do 135 KM nie spełniają już wszystkich wymagań klientów, dlatego strategia firmy przewiduje wprowadzanie w najbliższych latach ciągników o mocy do 200 KM (do 2015 roku), a nawet ciągników o mocy przekraczającej 200 KM (po 2015 roku).

Załączony obraz

Spotkanie z kierownictwem przedstawicielstwa Kuboty w centrali firmy


Warto w tym miejscu wspomnieć dwoma zdaniami o historii marki naszego gospodarza. Historia Kuboty sięga roku 1900, w którym Gonshiro Kubota, założyciel marki, rozpoczął produkcję żelaznych rur kanalizacyjnych i woodciągowych. Wszystko po to, aby zabezpieczyć ludność w Japonii przed infekcjami przenoszonymi przez bakterie w niedostatecznie zabezpieczonych magistralach wodociągowych. Dziś Kubota dostarcza przede wszystkim maszyny i urządzenia do produkcji żywności, zarządzania dostawami wody (rury, pompy) oraz dostarcza rozwiązania mające na celu ochronę środowiska (np. nowoczesne silniki Diesla charakteryzujące się mniejszym zużyciem paliwa i bezpieczniejszymi dla środowiska normami emisji spalin). Pierwszy silnik Kubota wytworzyła w roku 1922, natomiast na rynek maszyn rolniczych firma weszła w 1947 roku, oferując klientom pierwszy kultywator własnej produkcji. W roku 1962 zaś powstał pierwszy seryjnie produkowany ciągnik rolniczy marki Kubota.
Po spotkaniu z przedstawicielami firmy na szczeblu kierowniczym zostaliśmy zaproszeni do pierwszej z fabryk, które mieliśmy odwiedzić w ramach tej wizyty. Fabryka Sinkai, bo o niej mowa, produkuje głównie silniki Diesla, kompletuje ciągniki z gotowych podzespołów, wytwarza maszyny budowlane oraz kosiarki. Ponadto w fabryce tej prowadzi się testy jakościowe otrzymywanych z zewnątrz podzespołów. Co ciekawe, ciągnikom montowanym w tej fabryce zakłada się mniejsze koła po to, aby mieściły się do one do kontenerów o standardowych rozmiarach. Dopiero po transporcie na miejsce przeznaczenia (do Stanów Zjednoczonych lub Europy) ciągnikom montuje się właściwe ogumienie. Certyfikaty 14001 oraz 9001 tylko potwierdzają wysoką jakość procedur i standardów utrzymywanych przy produkcji maszyn w tutejszych fabrykach (dotyczy to bowiem również fabryk Rinkai oraz Tsukuba).

Załączony obraz

Spotkanie z kierownictwem fabryki Sakai


W przerwie między zwiedzaniem fabryk, zostaliśmy zaproszeni na obiad do lokalnej restauracji. Tego dnia zaserwowano nam tzw. sukiyaki – potrawę opartą na wołowinie oraz rozmaitych warzywach, gotowanych w bulionie sojowym.

Załączony obraz

Sukiyaki


Drugą z fabryk odwiedzonych tego dnia była fabryka Rinkai, której główny zakres działalności dotyczył testów emisji spalin dla produkowanych silników oraz prowadzenia prac badawczo rozwojowych z zakresu wprowadzania nowych rozwiązań dotyczących emisji spalin oraz ich wpływu na środowisko. W fabryce tej przedstawiono nam ogólne standardy i procedury dotyczące prowadzonych badań i testów, przybliżajac całościowy proces. Na podstawie rozmów z kierownikami w fabryce Rinkai można wywnioskować, iż normy emisji spalin oraz spalanie to tematy niezwykle istotne dla marki Kubota. Dlatego też stosowane przez Kubotę rozwiązania technologiczne dają jej przewagę w tych aspektach nad innymi producentami maszyn rolniczych.
Po wyczerpującym dniu pełnym obserwacji dotyczących warunków pracy w japońskich fabrykach oraz standardów i procedur w nich stosowanych, wróciliśmy do hotelu. Tego dnia wieczorem miała się odbyć kolacja przywitalna, w której uczestniczyli również przedstawiciele kierownictwa marki Kubota, panowie Tomita oraz Iida. Kolacja powitalna była przygotowana w podobnym stylu, jak śniadanie w hotelu – szwedzki stół potraw z ryżu, ryb, owoców morza, warzyw ziemniaków, wołowiny oraz jagnięciny. Warto odnotować, iż podczas kolacji odbyła się uroczysta wymiana upominków między przedstawicielami firmy Kubota oraz wybranym przedstawicielem grupy dziennikarzy.

Więcej zdjęć znajdziesz w galerii: http://www.agrofoto....bota-w-japonii/

Czytaj poprzedni wpis: http://www.agrofoto....ponska-kultura/