Skocz do zawartości




Zdjęcie

Test ciągnika CASE IH STEIGER 450 Efficient Power

Napisany przez CaseIH, 07 marzec 2012 · 1291 wyświetleń

Zespół CASE IH poddał testowi modele CASE IH STEIGER 450 Efficient Power (nowy model zgodny z normą emisji spalin Tier4) oraz QUADTRAC 535.

Dodany obrazek


Ciągniki te doskonale spisują się w warunkach polowych, ale postanowiono poddać je nieco bardziej wyrafinowanym testom.


Dodany obrazek

Do pierwszej części testu "Przeniesienie napędu" ekipa testująca wystawiła nasz największy ciągnik znany również z kultowego programu Top Gear - CASE IH QUADTRAC 535 dysponujący mocą znamionową 542KM. Tutaj naszym rywalem był wojskowy transporter gąsienicowy PTS ważący blisko 18 ton i o mocy prawie 400KM.


Dodany obrazek

QUADTRAC nie dał żadnych szans transporterowi przeciągając go z łatwością pomimo znacznie mniejszym gabarytom oraz masie.
Następnie, jadąc w slalomie, przekonaliśmy się o tym, jaką przewagę daje nam system czterech niezależnych gąsienic nad dwoma gąsienicami transportera.

Nasze spostrzeżenia to przede wszystkim:
• Łatwa jazda po prostej
• Minimalny uślizg
• Maksymalna trakcyjna wydajność
• Brak zużycia paliwa/mocy przy skręcaniu z używaniem hamulców
• Lepsza amortyzacja kabiny w czasie jazdy po nierównościach oraz co bardzo istotne na polu
• Brak konieczności niwelowania zniszczeń powstających przy skrętach i na uwrociach.

Dodany obrazek


Druga część testu "Offroad" odbywała się na terenach żwirowni gdzie ciągnik CASE IH STEIGER 450 na bliźniaczych kołach i oponach Trelleborg nie pozostawał w tyle za jednym z najlepszych terenowych aut świata - Jeepem Wranglerem. Auto zostało wcześniej specjalnie przygotowanego do testu przez profesjonalny serwis Jeep'a - Autotraper. Modyfikacjom poddano kompletne zawieszenie oraz zmieniono koła na stricte terenowe. Wszyscy przecierali oczy ze zdumienia kiedy Jeep wspinał się na największe przeszkody. STEIGER także udowodnił, że dzięki unikatowej konstrukcji może wjechać praktycznie wszędzie. Tutaj szczególne ważne okazały się 100% blokady mechanizmów różnicowych na obydwu osiach, najmniejszy w branży promień skrętu oraz co ważne dla operatora, innowacyjny system amortyzacji kabiny. To właśnie te atuty sprawiły, że STEIGER doskonale sprawdził się w tym ekstremalnie trudnym terenie.

Zespół CASE IH






Ostatnie komentarze