Steyr nowości na Agro Show 2014!

blog-0565545001407314994.jpg

Steyr: nowości na rok 2014 prezentowane podczas XVI Międzynarodowej Wystawy Rolniczej Agro Show 2014

 

 

Steyr ECOtronik – perfekcyjne dopasowanie silnika, przekładni i obsługi

 

Ciągniki Steyr Multi po raz pierwszy wykorzystują technologię ECOtronik, zaprojektowaną w celu dopasowania przekładni maszyny 32 x 32 powershift do najnowszych czterocylindrowych silników FPT. W praktyce oznacza to znacznie mniejszy stres dla kierowcy, większy komfort i przede wszystkim znacznie bardziej wydajne wykorzystanie energii. Najnowsze badania pokazały, że podczas transportu drogowego, funkcja ECOtronik powoduje zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20 procent, a w przypadku pracy w polu, na przykład podczas nawożenia, wartość ta wzrasta nawet do 30 procent.

 

Nowoczesne sterowanie silnikiem

Nowy czterocylindrowy silnik common-rail FPT F5C generuje pełną moc nie tylko przy prędkości znamionowej, ale także przy oszczędnej prędkości 1 900 obr/min. Ta właściwość nie tylko zapewnia niskie zużycie paliwa podczas pracy, ale dzięki niskiemu poziomowi hałasu, wynoszącemu zaledwie 72 dB, operator korzysta z większego komfortu i znacznie mniejszego poziomu drgań. Maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest przy 457 Nm i ekonomicznej prędkości 1 500 obr/min, a zredukowana prędkość biegu jałowego oznacza niższe zużycie paliwa i pomaga chronić środowisko. Dwie dające się zapisać prędkości obrotowe silnika zapewniają oszczędną pracę w polu/z użyciem wału odbioru mocy.

 

Niższa prędkość obrotowa = mniejsze zużycie

Dzięki optymalizacji krzywej momentu obrotowego przy ekonomicznej prędkości

1 500 obr/min silniki w ciągnikach Steyr Multi oferują pełen moment obrotowy w momencie, w którym jest on najbardziej potrzebny. Ta zasada gwarantuje, że nowe ciągniki Steyr ECOtronik mają wystarczającą ilość mocy niezależnie od zadania. Ponadto zmniejszona prędkość biegu jałowego wynosząca 700 obr/min jeszcze bardziej redukuje zużycie paliwa.

Maksymalną prędkość jazdy 40 km/h uzyskuje się przy prędkości obrotowej wynoszącej zaledwie 1 730 obr/min, co wpływa korzystnie na zużycie paliwa, obniżając je nawet o 11%. System ECOtronik automatycznie przełącza cztery biegi powershift jednocześnie. Równe przeskoki zapewniają maksymalnie płynne przełączanie biegów, co pomaga zredukować straty mocy. Poza zmniejszeniem zużycia paliwa, system ECOtronik zapewnia optymalne, płynne przełączanie biegów przekładni powershift, co przekłada się na szczególny komfort jazdy dla kierowcy.

 

Tryb ECO dla wału odbioru mocy – mniejsze zużycie paliwa, mniejszy hałas

Nowe modele Steyr ECOtronik posiadają wał odbioru mocy z czterema trybami pracy (540, 1 000, 540 ECO oraz 1 000 ECO obr/min), których przełożenia zostały dokładnie dostosowane do charakterystyki silnika. Dzięki systemowi ECOtronik wał odbioru mocy może się obracać w obie strony, a w przypadku lekkich zadań, takich jak mieszanie nawozu płynnego, wał odbioru mocy może być używany przy obniżonej prędkości obrotowej silnika, co jednocześnie obniża hałas i zużycie paliwa.

 

Kompakt_4095ET.jpg

 

Centralne sterowanie

Głównym elementem koncepcji obsługi ciągników Multi jest nowo zaprojektowany multisterownik, który pozwala na szybkie opanowanie intuicyjnej obsługi. W modelach z systemem ECOtronik, ciągniki z przekładnią powershift po raz pierwszy mają podwójny gaz ręczny, co pozwala na zmianę momentów zmiany biegów za pomocą gazu ręcznego oraz trybów Eco i Power. W trybie Eco zmiana biegów odbywa się przy niskiej prędkości obrotowej silnika (1 400 obr/min) w celu obniżenia zużycia paliwa, natomiast w trybie Power, zmiana biegów odbywa się przy 1 900 obr/min w celu pełnego wykorzystania mocy silnika i zapasy momentu obrotowego.

 

Wyraźne oszczędności

Doświadczenia w praktyce pokazują, że optymalne dostosowanie momentów zmiany biegów pozwala na obniżenie zużycia paliwa nawet o 22 procent. System ECOtronik wykonuje to zadanie za kierowcę.

Doskonalenie sterowania silnikiem i przekładnią w ten sposób umożliwia zmniejszenie prędkości obrotowych silnika i znaczne zwiększenie wydajności. Podczas wykonywania ciężkich prac w polu, takich jak uprawa ziemi, przy wykorzystaniu 80 procent mocy znamionowej, zmniejszenie prędkości obrotowej silnika z 2 200 do 1 500 obr/min obniża zużycie paliwa o ponad 15 procent. Podczas transportu drogowego zużycie zmniejsza się o 22 procent, a podczas zadań takich jak praca z ładowarką czołową, lub praca z siewnikiem, gdzie potrzeba około 20 procent mocy znamionowej, zużycie paliwa obniża się o ponad 30 procent.

 

Profi CVT – innowacyjna technologia i najwyższy poziom komfortu

Aby zapewnić najlepsze osiągi, trzeba przeć naprzód. To właśnie robimy, proponując innowacyjne rozwiązania takie, jak technologia przekładni bezstopniowych (CVT), całkowicie zmieniony układ kabiny i umiejętne wkomponowanie tak docenianego przez rzesze użytkowników podłokietnika Multicontroller w inteligentne, nowe wnętrze. Dzięki temu Profi CVT już dziś jest wyposażony w technologię przekładni jutra, w tym w funkcję aktywnego zatrzymania (Active Stop), technologię podwójnego sprzęgła i jeszcze potężniejszy układ hydrauliczny.

Steyr oferuje w ramach serii Profi CVT trzy nowe modele z bezstopniową skrzynią biegów i poszerza tę serię o ciągniki czterocylindrowe. Trzy nowe modele z bezstopniową skrzynią biegów CVT to Profi 4110 CVT, 4120 CVT, 4130 CVT.

 

Kompakt_4065S.jpg

 

 

Kompakt – kompaktowy wielozadaniowiec

Nowy Kompakt Steyr zrewolucjonizował kalkulację kosztów i zysków. Jest lekki, zwrotny i elastyczny oraz wyposażony w sprawdzoną technologię. Kompakt jest idealnym narzędziem do praktycznie każdego zadania. Silniki o mocy od 86 do 107 KM i wyjątkowy współczynnik mocy do wagi gwarantują optymalną efektywność w terenach trawiastych. Dzięki swojej unikalnej zwrotności klasa Kompakt jest także optymalnym narzędziem dla ładowacza czołowego przy pracach w budynkach i gospodarstwie. W przypadku prac rolniczych, leśnych, komercyjnych i miejskich nowy Kompakt Steyr oferuje największą wszechstronność i najwyższe korzyści przy najniższych kosztach inwestycyjnych i operacyjnych.

 

Kompakt S – elastyczny wielozadaniowiec

Steyr Kompakt S został zaprojektowany wspólnie z naszymi klientami. Kompakt S charakteryzuje się wspaniałą zwrotnością, najlepszą widocznością oraz optymalną obsługą, a przy tym idealnie adaptuje się do każdej pracy: jest ekonomiczny, lekki i zwrotny jak mały ciągnik, a jednocześnie przestronny, niezawodny i mocny jak duża maszyna. Idealny wielozadaniowiec – do pracy w polu, gospodarstwie hodowlanym, gospodarstwie górskim czy na łące, w sadach oraz uprawach warzywnych z szerokim rozstawem rzędów, dla ogrodników, przemysłu maszynowego lub dla operatorów miejskich z ciągle zmieniającym się oprzyrządowaniem.

Niezależnie od miejsca przeznaczenia Kompakt S pracuje i wyznacza nowy punkt odniesienia dla wszechstronności.

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto
Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj