Skocz do zawartości




Zdjęcie

Celem kolejne 100 sklepów

Napisany przez agrofoto, 03 marzec 2014 · 540 wyświetleń

Celem kolejne 100 sklepów

franczyzowych na szybko rozwijającym się rynku


Największa w Polsce sieć sklepów Grene, marki oferującej produkty technicznego zaopatrzenia rolnictwa, przemysłu i ogrodnictwa niezwykle udanie rozpoczęła kontynuację rozwoju sieci w roku 2014. Wszystko wskazuje, że przyjęty na ten rok plan uruchomienia następnych 15 sklepów zostanie z nawiązką przekroczony. Tak szybki rozwój i dynamika wzrostu obrotów sieci to efekt skutecznej (i jedynej) na rynku oferty franczyzowej, sprawdzonego w realiach rynku konceptu biznesowego oraz ... zapowiadanego kryzysu na rynku sprzedaży nowych ciągników i maszyn rolniczych.

Grene, wystawca na odbywających się w dniach 7-9 III w Kielcach Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej AGROTECH działa w Polsce od blisko 19 lat. W chwili obecnej posiada w Polsce sieć blisko 120 sklepów (90 własnych, 30 franczyzowych, w tym 9 w trakcie uruchamiania) oferujących bogaty asortyment zaopatrzenia gospodarstw rolnych w niezbędny asortyment części zamiennych do ciągników i maszyn rolniczych, art. hydrauliki siłowej, transmisyjnych, zootechnicznych, odzieży roboczej, opon, akumulatorów oraz art. uniwersalnych, potrzebnych nie tylko w gospodarstwie rolnym, ale każdej działce, czy osiedlu domków jednorodzinnych.

W ciągu 2 lat funkcjonowania sieci franczyzowej Grene uruchomionych zostało 24 sklepy, co oznacza, że firma otwiera przynajmniej 1 sklep w miesiącu. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty uruchomienia sklepu specjalistycznego tak szybkie tempo zasługuje na uwagę wszystkich tych, którzy myślą o własnym, sprawdzonym biznesie. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci na dynamikę jej rozwoju składa się kilka czynników, z których podstawowy to umiejętność transferu know-how do bardzo zróżnicowanych względem doświadczenia biznesowego i branżowego przedsiębiorców:

- „Nasi franczyzobiorcy to bogate spektrum ludzi, których łączy prowadzenie biznesu dla rolnika, choć wcześniej w większości przypadków takich doświadczeń i umiejętności nie posiedli. Wywodzą się bowiem z miejscowości, na których rozwija się rolnictwo, choć sami (w większości) rolnikami nie są” - informuje Leszek Niewiedziała - Szef Działu Rozwoju Sieci. „Tworzyliśmy i rozwijaliśmy naszą ofertę właśnie z myślą o tego rodzaju profilu kandydata na franczyzobiorcę - zorientowanego biznesowo, ale bez doświadczenia branżowego - dlatego też postawiliśmy szczególny nacisk na szkolenia wstępne, dokładne i szczegółowe przygotowanie sklepu franczyzowego do funkcjonowania przed jego uruchomieniem, a następnie w trakcie działalności na regularne i intensywne treningi przynoszące coraz więcej korzyści o wymiernym, ekonomicznym charakterze” - dodaje Niewiedziała.


Na szybkie tempo rozwoju sieci, opartej w tej chwili niemalże wyłącznie na uruchamianiu sklepów franczyzowych poza jakością oferty franczyzowej, atrakcyjnością biznesowa konceptu detalicznego
Grene ma również wpływ sytuacja w innych sektorach handlu i usług skierowanych do rolników. Mowa tutaj o spadku sprzedaży nowych ciągników i maszyn rolniczych, w efekcie wzroście obrotów na rynku wtórnym maszyn i urządzeń używanych, a także wzroście sprzedaży środków ochrony roślin, pasz i nawozów - bezpośrednio powiązanych ze stałym w naszym kraju wzroście produkcji rolnej. Wszystkie te czynniki mają bezpośredni wpływ na wzrost atrakcyjności biznesowej handlu artykułami technicznego zaopatrzenia rolnictwa, co przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą franczyzową Grene.

- „Cieszymy się ze stałego wzrostu zainteresowania naszą ofertą” - wyjaśnia Leszek Niewiedziała. „Co dla nas niezwykle ważne, coraz częściej wśród kandydatów na franczyzobiorców pojawiają się przedsiębiorcy, którzy dotychczas działają w naszej branży lub branżach pochodnych, co niezwykle ułatwia nam wspólnie uruchamianie sklepów rolniczo - technicznych Grene, będących częścią coraz popularniejszych w naszym kraju centrów kompleksowego zaopatrzenia rolnika, zarówno w artykuły z naszej oferty, jak i środki niezbędne do podnoszenia jakości i efektywności produkcji rolniczej” - podsumowuje.


Wartym podkreślenia jest fakt, że niezależnie od koniunktury na rynku zaopatrzenia rolnictwa, jak i w jego poszczególnych branżach specjalistyczny sklep technicznego zaopatrzenia rolnictwa Grene pozostaje nie tylko atrakcyjnym biznesowo przedsięwzięciem, ale przede wszystkim stabilnym modelem prowadzenia działalności, wokół której budowa innych handlowych przedsięwzięć skierowanych do rolnika, oparta o produkty komplementarne, daje silne podstawy do rozwijania działalności przez kolejne lata. Oferta franczyzowa Grene pozostaje więc wszechstronnym narzędziem dla niezależnych przedsiębiorców, zarówno tych z niewielkim doświadczeniem, jak i tych, którzy działają w branży - skutecznie pozwalającym budować własny biznes w oparciu o sprawdzoną, silną i dynamicznie rozwijającą się markę.