7 zasad sprawnej likwidacji

Zdarzenia takie, jak orkan Ksawery, który od 4 grudnia br. pustoszył kilka krajów europejskich, w tym Polskę, pokazuje jak ważne jest sprawne reagowanie w sytuacjach ekstremalnych, także w aspekcie procesu likwidacji szkód.

concordia.jpg



W wyniku działania orkanu, Concordia zarejestrowała łącznie blisko 350 zgłoszeń, których wartość odszkodowań wynosi ok. 3,5 mln zł. Zdecydowana większość zgłoszeń odnosiła się do szkód majątkowych, związanych z uszkodzeniem budynków. Najwięcej przypadków miało miejsce na południu Wielkopolski, w okolicach Ostrowa i Kalisza oraz na północy Polski (Słupsk i okolice). Największa szkoda, o wartości ponad 200 tys. zł, powstała koło Słupska i dotyczyła zerwania dachu. Do tej pory wypłaciliśmy już 150 odszkodowań, czyli ponad 30 proc. wszystkich zgłoszonych spraw.

- Zachęcamy naszych Klientów do korzystania z szybkiej i wygodnej metody zgłaszania szkód przez Internet. W wielu przypadkach, związane jest to zapewne z profilem naszego klienta, rolnicy i mieszkańcy mniejszych miejscowości, obserwujemy ich dużą zachowawczość do korzystania z tej metody. Do tej pory jedynie ok. 20 proc. poszkodowanych w wyniku orkanu zdecydowało się na taką formę. Pozostali wybierali tradycyjne metody, w których mają bezpośredni kontakt z rzeczoznawcą - informuje Piotr Adamczyk, Dyrektor Biura Likwidacji Szkód, Concordia Ubezpieczenia.

Chcąc sprawnie i skutecznie likwidować szkody zachęcamy naszych klientów, aby kierowali się 7 zasadami: Mówi o nich Piotr Adamczyk:
1) Jeśli masz taką możliwość - zabezpiecz majątek przed jego dalszym zniszczeniem, a gdy zdarzy się szkoda osobowa – zadbaj o niezbędną pomoc.
2) Zrób zdjęcia (nawet telefonem komórkowym) – będą one pomocne przy zgłaszaniu szkody.
3) Zgłoś szkodę najszybciej, jak to możliwe, nie później jednak niż 3 dni od zdarzenia.

Jak?

1. Telefonicznie

2. On-line. Zgłaszając szkodę przez Internet oszczędzasz swój czas. Możesz zgłosić szkodę z każdego miejsca i o każdej porze.

3. Na piśmie. Zgłaszając szkodę pisemnie możesz skorzystać z gotowych wniosków dostępnych w serwisie.


4) Poczekaj na wizytę rzeczoznawcy lub likwidację bez oględzin, w przypadku małych, standardowych szkód – tzw. szybkiej ścieżki likwidacji.
5) W terminie do 7 dni od zgłoszenia szkody poinformujemy Cię jakie dokumenty są niezbędne do zlikwidowania szkody, świadczenia (w przypadku braku pełnej dokumentacji zdarzenia).
6) W terminie do 30 dni Twoja szkoda, świadczenie będzie zlikwidowane i zostanie wydana decyzja.
7) Możliwość informacji o szkodzie przez infolinię.

Warto więc w trudnych sytuacjach pamiętać o tych kilku podstawowych zasadach, dzięki którym możliwe jest zachowanie „zimnej krwi” także, a właściwie przede wszystkim, w sytuacjach ekstremalnych.
Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto
Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj