Skocz do zawartości




Zdjęcie

Michelin przesuwa granice możliwości opon rolniczych

Napisany przez agrofoto, 23 sierpień 2013 · 1005 wyświetleń

Przedstawiając prototypową oponę MICHELIN AxioBib IF 850/75 R 42, największą oponę do ciągników w swojej ofercie, Michelin przesuwa granice możliwości opon rolniczych. Opona o indeksie obwodu toczenia 50, wysokości 2,32 m i nośności 9,5 t jest największą oponą do ciągników w ofercie Michelin.

Poza technologicznym i inżynieryjnym wyzwaniem, jakim było zaprojektowanie i wyprodukowanie opony, MICHELIN Axiobib 2m32 doskonale wpisuje się w coraz mocniej akcentowany trend w świecie rolnictwa. Na wyzwania stawiane przez coraz potężniejsze ciągniki, których moc stopniowo rosła od 160-220 KM, poprzez 220-280 KM, 260-350 KM, a ostatnio przekroczyła 350 KM, Michelin odpowiadał oponami o coraz większej średnicy: od 1,95 m, poprzez 2,05 m, 2,15 m i wreszcie 2,32 m.

Załączony obraz


Maszyny rolnicze są coraz większe, aby zaspokoić popyt na produkty rolne. Prototypowa opon MICHELIN AxioBib 2m32 jest przeznaczona do ciągników o mocy powyżej 350 KM.

Opona MICHELIN Axiobib IF 850/75 R 42 powstała, aby efektywnie przekazywać całą moc ciągnika, a przy tym nie ślizgać się na obręczy.

MICHELIN Axiobib 2m32, która ma być produktem flagowym w gamie opon rolniczych Michelin, opiera się na technologii MICHELIN Ultraflex, która pozwala na większe obciążenie pojazdu przy ciśnieniu niższym nawet o 0,8 bara. Oznacza to lepszą trakcję bez obracania się opony na obręczy, jak również mniejsze ugniatanie gleby. Ten innowacyjny technologicznie krok naprzód jest odpowiedzią Michelin na potrzeby rolników w zakresie zwiększenia wydajności przy jednoczesnej ochronie gleby.

Załączony obraz


Dzięki doświadczeniu umiejętnościom działów badań i rozwoju Grupa Michelin może wprowadzać innowacje we wszystkich elementach opon.

Klocki w bieżnikach opon rolniczych zazwyczaj układają się w kształt litery V. Sam kształt bieżnika to jednak nie wszystko. Aby opona wyróżniała się podczas prac polowych i spełniała wymogi rolników, należy wziąć pod uwagę wszystkie szczegóły – od sztywności klocków bieżnika i kąta, pod jakim wchodzą w glebę, po sztywność drutówki i jakość mieszanki gumy. Mimo że wszystkie opony rolnicze są do siebie w pewnym stopniu podobne to tak naprawdę różnią się od siebie, a szczegóły tkwią w zastosowanych w nich technologiach.

Zgodnie ze zobowiązaniem do ciągłego doskonalenia wynikającego z niezrównanej zdolności Michelin do badań i opracowywania innowacji inżynierom Grupy Michelin wraz z opracowaniem nowej prototypowej opony przesunąć powszechne ograniczenia w konstrukcji bieżnika opon rolniczych.

Opona pokazuje tylko jedną z wielu dróg, którymi podąża Michelin, pracując nad skutecznymi rozwiązaniami, które zaspokajają często pozornie wykluczające się wymagania, jak na przykład opracowanie opony zdolnej do pracy zarówno na glebie twardej, jak i miękkiej i wilgotnej oraz na terenie pochyłym.