Skocz do zawartości




Zdjęcie

Co miesiąc otwierany jest przynajmniej jeden nowy, franczyzowy sklep Grene

Napisany przez agrofoto, 09 maj 2013 · 1234 wyświetleń

Sieć sklepów rolniczo - technicznych Grene konsekwentnie rozwija ofertę franczyzową, dzięki której otwierany jest minimum jeden sklep w miesiącu. W chwili obecnej największa w Polsce sieć detaliczna w branży technicznego zaopatrzenia rolnictwa, dynamizuje swój rozwój opierając się przede wszystkim na franczyzie.

Załączony obraz


Od maja 2013 w sieci działają 102 sklepy posiadające szeroką ofertę części zamiennych do ciągników, maszyn i urządzeń rolniczych, materiałów eksploatacyjnych, artykułów zootechnicznych, narzędzi, czy odzieży roboczej. Wśród nich z powodzeniem działa już 16 sklepów franczyzowych, z których pierwszy rozpoczął swoją działalność w lutym 2012 roku. Do 12 sklepów franczyzowych, uruchomionych w ciągu 2012 roku w pierwszych czterech miesiącach 2013 dołączyły sklepy w Kocierzewie Południowym, Jarocinie, Opatówku oraz Lipsku. W maju uruchomiony zostanie sklep franczyzowy w Igołomii koło Krakowa.
- „Nasz system franczyzowy cieszy się dużym zainteresowaniem, dzięki czemu podpisujemy kolejne umowy franczyzowe. Średnio są to dwie umowy w miesiącu. Jesteśmy z tego tempa bardzo zadowoleni, szczególnie że podpisanie umowy poprzedzone jest przeprowadzeniem przez nas wnikliwej analizy możliwego potencjału rynku, na którym działać będzie sklep franczyzowy, szczegółowym omówieniem warunków współpracy, ustaleniem harmonogramu najpilniejszych działań, przygotowaniem wstępnych założeń kampanii marketingowej. Dzięki takiemu podejściu każdy z naszych franczyzobiorców z chwila podpisania umowy jest doskonale zorientowany na cel, jaki sobie postawił deklarując swoje zainteresowanie uruchomieniem sklepu” – komentuje fakt przyjętego tempa rozwoju sieci Leszek Niewiedziała – Szef Działu Rozwoju Sieci w Grene Sp. z o.o.
Strategia rozwoju sieci sklepów rolniczo - technicznych oparta jest w tej chwili wyłącznie na uruchamianiu i rozwoju sklepów franczyzowych. Jest to możliwe nie tylko ze względu na atrakcyjny koncept biznesowy i bogaty pakiet franczyzowy (podręcznik operacyjny, szkolenia, stała i systematyczna opieka i pomoc ze strony franczyzodawcy w trakcie współpracy), ale również ze względu na fakt, że sklepy te doskonale wpisują się w krajobraz rozwoju handlu i usług w małych miejscowościach, czy nawet wsiach, w których na ogół brakuje sprawdzonych pomysłów na rozwój biznesu.

- „Działamy na terenach, gdzie bardzo brakuje rzeczywiście rentownych pomysłów na handel, czy coraz popularniejsze usługi. Profesjonalny koncept naszego sklepu, ze wszystkimi jego cechami: wyglądem, zaopatrzeniem, wiedzą, kompetencją i zaangażowaniem personelu, dobre ceny i częste kampanie marketingowe przyciągają klientów, równocześnie budząc zainteresowanie lokalnych przedsiębiorców, często nie związanych z branżą, którzy w naszym sklepie upatrują sprawdzonego pomysłu na dobry biznes. Cieszy nas to bardzo, ponieważ w pakiecie franczyzowym przygotowaliśmy niezwykle dużą liczbę intensywnych szkoleń, które przy podstawowym poziomie wiedzy technicznej pozwala na zdobywanie zaufania klientów, oczekujących profesjonalnego doradztwa w coraz bardziej skomplikowanych pracach naprawczych” – wyjaśnia Leszek Niewiedziała.

Załączony obraz


Jak podkreślają przedstawiciele Grene, sekretem sukcesu w postaci tak dynamicznego rozwoju sieci sklepów jest zindywidualizowane podejście do każdego z franczyzobiorców systemu oraz stała gotowość centrali Grene do świadczenia wsparcia, pomocy, doradztwa na poziomie dopasowanym do zgłoszonych potrzeb i oczekiwań. Indywidualne podejście obowiązuje również w obszarze źródeł zaopatrzenia. Franczyzobiorca zobowiązany jest do zakupu minimum 60% wartości miesięcznych zakupów, a w zakresie pozostałego asortymentu może korzystać z wybranych przez siebie dostawców w ramach tak zwanej listy autoryzowanych dostawców sieci.
- „Dzięki zaangażowaniu wielu działów naszej firmy udało nam się osiągnąć nadrzędny cel, jaki postawiliśmy sobie przy wdrażaniu systemu franczyzowego – bycie wiarygodnym franczyzodawcą. Potwierdzają to opinie naszych franczyzobiorców, którzy są już z nami ponad rok wspólnie rozwijając swój biznes. Mamy pełną świadomość, że na obsługiwanym przez nas rynku zachodzą stałe zmiany, dlatego nieustannie pracujemy nad wprowadzeniem nowych elementów do systemu franczyzowego oraz zwiększeniem efektywności naszej współpracy, aby trwała ona przez wiele lat z korzyścią dla obu stron. Kończymy również prace nad nową strategią rozwoju naszej sieci opartej o analizy rynku i oferowanych na nim szans.
O szczegółach niepublikowanych do tej pory informacji na temat systemu franczyzowego oraz planach dalszej ekspansji poinformujemy już niebawem na specjalnie z tej okazji przygotowywanej konferencji prasowej, która będzie miała miejsce 23 maja w Poznaniu przy okazji Międzynarodowych Targów Forum Franczyzy” – informuje Dariusz Stróżyk, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający Grene Sp. z o.o.

Załączony obraz


O Grene – Jesteście w dobrych rękach!
W tych słowach kryje się wszystko: poczucie odpowiedzialności, umiejętność „podejmowania inicjatyw” i zaangażowanie, zarówno wobec naszych franczyzobiorców, partnerów, dostawców, jak również klientów i kooperantów biznesowych. Chcemy by nasi klienci i dostawcy czerpali korzyści ze współpracy z nami, a także mieli świadomość, że taka współpraca wzbogaca wartość ich własnej działalności i jest oparta na zasadach partnerskich. W ten sposób kreujemy rzeczywistość – chcemy by nasi partnerzy mieli stałe poczucie, że z Grene są faktycznie w dobrych rękach. Jednocześnie chcemy skupiać się na handlu, który stanowi centralny aspekt naszej działalności. „Być w dobrych rękach” oznacza wykorzystywanie szans i możliwości oraz silnych stron jakimi dysponuje Grene w codziennej działalności. W ten sposób, wzajemnie się uzupełniając i pomagając sobie – zapewnimy firmie dalszy wzrost.