150-lecie Bayer: sukces dzięki innowacjom

W bieżącym roku Bayer obchodzi 150. rocznicę istnienia. Firma zorganizuje wiele okolicznościowych wydarzeń na całym świecie. Polskę odwiedzi interaktywna wystawa popularnonaukowa dotycząca najważniejszych innowacji w obszarze zdrowia, ochrony roślin i zaawansowanych tworzyw.

Science For a Better Life_foto.jpg


„Spółka, która rozpoczęła działalność jako niewielka, lecz innowacyjna fabryka barwników w Wuppertalu, jest obecnie globalnym przedsiębiorstwem, zatrudniającym ponad 110 tysięcy pracowników” – mówi dr Marijn Dekkers, Prezes Bayer – „W ciągu 150 lat innowacje firmy wielokrotnie przyczyniały się do poprawy jakości ludzkiego życia. Tradycja ta oraz zaangażowanie na rzecz przyszłości znajdują odzwierciedlenie w naszej misji »Bayer: Science For A Better Life«. Jubileusz podkreślimy szeregiem globalnych projektów, adresowanych do pracowników i ich rodzin, lokalnych społeczności, klientów, partnerów, środowisk naukowych.

„Produkty firmy Bayer stały się nieodzowną częścią naszego życia” – dodaje Dekkers. Jednym z przykładów jest środek przeciwbólowy Aspirin™, wprowadzony w 1899 roku. Do dziś jest jednym z bestsellerów Bayer. Badacze firmy wielokrotnie opracowywali pionierskie substancje czynne do leczenia chorób zakaźnych, tropikalnych i sercowo-naczyniowych. Obecnie badania, prowadzone przez Bayer HealthCare, koncentrują się na kardiologii i hematologii, onkologii, zdrowiu kobiet oraz diagnostyce obrazowej.

Kolejnym obszarem zainteresowania firmy jest rolnictwo. W 1892 roku spółka wprowadziła Antinonnin – pierwszy na świecie syntetyczny środek owadobójczy do zwalczania brudnicy mniszki. Dziś Bayer CropScience jest światowym liderem w tej dziedzinie. Jego pozycja opiera się na innowacjach w zakresie chemicznych i biologicznych środków ochrony roślin i zrównoważonych rozwiązaniach dla rolnictwa. Bayer CropScience to wysoka jakość nasion, jak również szeroka gama produktów i usług związanych ze zwalczaniem szkodników w domu i ogrodzie oraz w leśnictwie.

Bayer to również zaawansowane tworzywa, których historię otwiera opracowanie w 1930 roku poliuretanów do produkcji pianek. W 1953 roku opatentowano wysokowydajne poliwęglany (Makrolon™). Dziś materiały Bayer MaterialScience przyczyniają się do zachowania zasobów kopalnych – np. poliwęglany wykorzystywane są do izolacji budynków, ograniczając ilość energii potrzebnej do ogrzewania. Lekkie materiały umożliwiają konstrukcję lżejszych samochodów, pozwalając zmniejszać zużycie paliwa. Dzięki opracowaniu tzw. alifatycznych farb poliuretanowych można zwiększać odporność powierzchni na działanie wiatru i niekorzystnych warunków pogodowych oraz zapewnić połysk samochodom, statkom, pociągom i turbinom wiatrowym.


150 lat innowacji
Spółka została założona jako „Friedr. Bayer et comp.” 1 sierpnia 1863 roku przez przedsiębiorcę Friedricha Bayera oraz farbiarza Johanna Friedricha Weskotta w Wuppertalu. Spółka Bayer początkowo produkowała syntetyczne barwniki, ale z czasem zakres oferty rósł. W 1881 roku firma została przekształcona w spółkę akcyjną „Farbenfabriken vorm. Friedr. Bayer & Co.”, która rozwinęła się w międzynarodowe przedsiębiorstwo chemiczne, od 1912 roku z siedzibą w Leverkusen. Po pierwszej wojnie światowej, w 1925 roku, spółka stała się częścią I.G. Farbenindustrie AG. Odzyskała niezależność w 1951 roku pod nazwą „Farbenfabriken Bayer AG”.

Tempo zmian zwiększyło się po 125 latach istnienia spółki. Firma postanowiła skoncentrować się na podstawowej działalności, co zaowocowało sprzedażą spółki zależnej Agfa w 1999 roku. W 2005 roku Bayer wydzielił istotne części działalności chemicznej, tworząc spółkę pod nazwą Lanxess. W tym czasie jednostki, działające w obszarze zdrowia i rolnictwa, były systematycznie rozbudowywane, w szczególności poprzez nabycie spółek Aventis CropScience (2001) oraz Schering AG (2006). „Dzięki potencjałowi innowacji i zdolności do ciągłego przystosowywania się do zmian rynkowych Bayer zajmuje wiodącą pozycję we wszystkich swoich obszarach działania” – mówi dr Marijn Dekkers.

Interaktywna wystawa odwiedzi Polskę
Aby podkreślić jubileusz, Bayer zorganizuje 20 projektów okolicznościowych, adresowanych do wszystkich grup interesariuszy: ponad 110 tys. pracowników, a także społeczności lokalnych, klientów, partnerów, świata nauki. Elementem obchodów będzie interaktywna wystawa popularnonaukowa, ukazująca najważniejsze innowacje w obszarach zdrowia, rolnictwa i zaawansowanych tworzyw. 21 liter motta Bayer – „Science For A Better Life” (Nauka na rzecz lepszego życia) – przybierze formę 2-metrowych, interaktywnych elementów. Misja firmy zostanie wyjaśniona za pomocą konkretnych przykładów - począwszy od litery „S” (jak „science” – nauka) poprzez literę „A” (jak „Aspirin”), po literę „E” (jak „energooszczędna mobilność”). Wystawa odwiedzi 30 miast na pięciu kontynentach, a w lipcu gościć będzie w Warszawie.

Wśród pozostałych projektów okolicznościowych Bayer znajdą się: wsparcie globalnego programu wolontariatu dla 150 obecnych i emerytowanych pracowników, podróż dookoła świata zeppelina w firmowych barwach, pokazowe mecze piłkarskie drużyny Bayer 04 m.in. w Japonii i Chinach, wystawa dzieł sztuki 95 artystów z kolekcji Bayer, materiały edukacyjne o innowacjach Bayer (m.in film, w którym astronauta Buzz Aldrin opowiada jak Aspirin stał się pierwszym lekiem na Księżycu). Dla świata akademickiego przygotowano sympozjum, które w listopadzie zgromadzi 400 naukowców. Firma będzie gospodarzem międzynarodowego finału konkursu badawczego dla studentów „Jugend Forscht”. Uruchomiono stronę internetową poświęconą jubileuszowi: www.150.bayer.com

Bayer: Science For A Better Life
Bayer to międzynarodowa firma działająca w trzech kluczowych obszarach: ochrony zdrowia, środków ochrony roślin i wysokospecjalistycznych materiałów. Produkty i usługi firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści i ulepszanie jakości ich życia. Jednocześnie firma Bayer tworzy wartość poprzez innowacje, wzrost i zapewnianie wysokiej zyskowności. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju. Ekonomia, ekologia i odpowiedzialność społeczna to równorzędne priorytety w polityce korporacyjnej firmy. W roku podatkowym 2012 firma Bayer zatrudniała blisko 110 500 pracowników, a wysokość sprzedaży wyniosła 39,8 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2 mld €, a wydatki na badania i rozwój kształtowały się na poziomie 3 mld €. Więcej informacji www.bayer.com.pl


Oświadczenia dotyczące przyszłości
Niniejszy komunikat prasowy może zawierać dotyczące przyszłości oświadczenia opierające się na aktualnych założeniach i prognozach Grupy Bayer lub zarządów poszczególnych podgrup. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą spowodować znaczące różnice pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a wartościami szacunkowymi zawartymi w niniejszym dokumencie. Do czynników tych należą również te, które zostały opisane w publicznych sprawozdaniach firmy Bayer dostępnych pod adresem www.bayer.com. Firma nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizację takich dotyczących przyszłości oświadczeń ani za porównywanie ich zgodności z jakimikolwiek przyszłymi wydarzeniami.

Zaloguj się, aby obserwować  
agrofoto
Zaloguj się, aby obserwować  


0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj