Skocz do zawartości




Zdjęcie

Syngenta integruje ofertę globalną

Napisany przez agrofoto, 13 listopad 2012 · 460 wyświetleń

Dodany obrazek


Na konferencji w Lipsku Syngenta zaprezentowała nową strategię rozwoju.
Na początku listopada Syngenta zorganizowała bardzo interesujące spotkanie na którym przedstawiciele wielu europejskich krajów mieli okazję zapoznać się z nową ogólną strategią firmy i strategią rozwoju wybranych upraw.

Nową, zintegrowaną ofertę, Syngenta buduje w oparciu o schemat:
Ambicja- wobec rosnącego zapotrzedbowania na żywność wynikającego ze wzrostu populacji i niedoboru gruntów rolnych, ambicją firmy jest zapewnienie większego bezpieczeństwa żywnościowego w zrównoważony sposób poprzez wprowadzenie ogólnoświatowych stopniowych zmian w produkcji rolniczej.
Strategia – uwzględniająca potrzeby plantatorów. Myśląc jak plantator Syngenta będzie opracowywać zintegrowane rozwiązania uprawowe i wdrażać je na dużą skalę w celu zmiany sposobu hodowli roślin. Rozwiązania te będą zaspokajać potrzeby plantatorów w sposób kompleksowy.
Cele i wartości – postępowanie zgodnie z wartościami firmy i rozwój nowych umiejętności będą podstawą sukcesu nowej strategii Syngenty.
Uczmy się myśleć jak plantator – myCrop.
Marka – nowa oferta Syngenty skierowana do klienta to dostarczanie unikalnych na rynku, zintegrowanych rozwiązań, dostosowanych do poszczególnych upraw. Rozwiązania te łączą technologie z potrzebami ludzi i ziemi uprawnej.
Wszyscy jesteśmy ambasadorami naszej marki to kluczowe hasło pracowników firmy.
Historia – wdrażanie nowej strategii możliwe jest dzięki pasji i zaangażowaniu pracowników, a także w oparciu o sukcesy pierwszych 10 lat istnienia Syngenty.


Elementy nowej strategii wobec wybranych upraw prezentowane były podczas półgodzinnych prezentacji panelowych, każdy z uczestników wziął udział w 10 prezentacjach, a dotyczyły one upraw:
ryżu
Ta nieodzowna w codziennym życiu roślina stanowi 50% spożycia kalorii dla ok. 2 miliardów ludzi, ponad 1 miliard ludzi jest uzależnionych od jego uprawy.
Syngenta poprzez system TEGRA oferuje plantatorom zintegrowane rozwiązania zapewniające nowy i lepszy sposób uprawy ryżu.
TEGRA zabezpiecza poziom plonowania i zmniejsza zapotrzebowanie na siłę roboczą w małych gospodarstwach, co do tej pory stanowiło duży problem, a także zapewnia rolnikom znaczny zwrot z inwestycji.
roślin oleistych
Popyt na rośliny oleiste wzrasta o 4% rocznie. Słonecznik i rzepak zaspokaja ponad 20% produkcji.
Syngenta przyspiesza rozwój technologii uprawy słonecznika poprzez zintegrowane rozwiązania polegajace na:
- badaniach i rowoju: fenotypowanie, modelowanie upraw, hodowla wspomagana markerami
- wiedzy rolniczej i doswiadczeniu
- kompletnym programie ochrony
- stosowaniu hybryd o wysokiej wartości odpornych na zarazę, wirusy i wysokooleinowe.

Dodany obrazek



trzciny cukrowej
która jest źródłem taniego cukru i efektywnego biopaliwa. Trzcina cukrowa to źródło 70% cukru produkowanego na świecie. W ciągu ostatnich 20 lat spożycie cukru wzrosło o 44%.
W swojej strategii Syngenta oferuje Plene - pierwszą zintegrowaną platformę obsługującą uprawę trzciny cukrowej poprzez mechaniczny system sadzenia.Plene zapewnia uproszczenie uprawy, redukcję kosztów, zrównoważony rozwój.
upraw specjalnych
które są wiodącą na rynku działalnością Syngenty o wartości 2 mld dolarów.
Firma poszerzając ofertę wdraża innowacyjność w ramach różnorodnych upraw. W nowej strategii rozwoju można wyróżnić trzy zasadnicze elementy:
- wykorzystanie rewolucyjnej chemii
- zintegrowanie oferty:
Partnerstwo w zakresie łańcucha wartości
Poszerzenie oferty
- nowe modele działalności (nufruit).
Ogrodu i działki
Począwszy od klientów brażowych po konsumentów detalicznych nowa strategia Syngenty gwarantuje najwyższą wartość produktów i usług oraz innowacyjność wrażaną w ramach łańcucha wartości.

Dodany obrazek


Kukurydzy
globalnej uprawy o wysokim stopniu technicyzacji.
60% produkcji przeznaczona jest na paszę
10% produkcji przeznacza się na biopaliwo, w USA 40%.
Kukurydza ma duże potrzeby w zakresie środków ochrony roślin, nowa strategia Syngenty oferuje przełom w zwalczaniu owadów dzięki odkryciu innowacyjnego białka Vip3A.
Warzyw
Syngenta obsługuje cały rynek warzyw, a specjalistyczna wiedza jej pracowników pozwala zaspokoić różnorodne potrzeby rynku.
W nowej strategii firma sprosta oczekiwaniom:
- plantatorów poprzez doskonalenie plonowania i jakości
- detalistów poprzez najnowocześniejszą technologię i zapewnieniu korzyści różnym partnerom rynku warzywnego
- konsumentów, którzy wymagają różnych cech produktu jak atrakcujny wygląd, dobry smak, niska cena itp…
Soi
która stanowi wyjątkowe źródło białka roślinnego.
Produkcja soi skoncentrowana jest w USA, Brazylii i Argentynie.
Syngenta w tych krajach ma duży wpływ na uprawę poprzez:
-kierowanie odpornością na chwasty,
- stały postęp genetyczny,
- pielęgnację nasion poprawiającą poziom plonowania
- zintegrowane zwalczanie nicieni i mszycy,
- wiodącą pozycję w zwalczaniu rdzy soi – nowy aktywny składnik SYN192, nowa cecha HPPD czyli alternatywny sposób działania w zakresie odporności na herbicydy.
Zbóż
Uprawiane są na całym świecie, działalność warta miliardy dolarów.
124 kraje, 270 mln ha, ok. 800 mln ton ziarna.
Ok. 10 mld dolarów nakładów na środki ochrony roślin i nasiona,
Wartość ziarna 200 mld dolarów.
Syngenta ma wyjątkową pozycję w sektorze zbóż zapewniającą sukces.
Na poszczególnych bowiem etapach podejmowania decyzji mających zmaksymalizować zwrot inwestycji firma oferuje:
Siew – przygotowanie pola, wybór odmiany – 161 produktów
Kiełkowanie, krzewienie się – choroby i szkodniki, wilgotność i nawożenie, system korzeniowy i wigor – 56 produktów
Strzelanie w źdźbło – chwasty, odporność, efektywność nawożenia, wyleganie – 47 produktów
Kłoszenie, kwitnienie/dojrzewanie – optymalizacja wypełnienia ziarna i jakości, zwalczanie chorób, przeciwdziałanie powstawaniu odporności – 45 produktów

Dodany obrazek


Jeśli nowa strategia Syngenty będzie wdrażana tak perfekcyjnie jak zorganizowano to spotkanie, to sukces murowany.