Skocz do zawartości




Zdjęcie

Ferrari wjeżdża do polskich sadów i ogrodów.

Napisany przez agrofoto, 19 kwiecień 2012 · 1816 wyświetleń

Farmtrac Tractors z Mrągowa wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim ciągników specjalistycznych marki Ferrari.



Dodany obrazek

Podczas targów Polagra-Premiery 2012 w Poznaniu firma Farmtrac Tractors z Mrągowa ogłosiła, że została wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim ciągników specjalistycznych marki Ferrari. Ta marka kojarzyła się dotychczas, przede wszystkim z bolidami Formuły 1 i superszybkimi samochodami w kolorze czerwonym. Tym razem pod nazwą Ferrari kryją się ciągniki przeznaczone w głównej mierze do prac w sadownictwie, ogrodnictwie czy pracach komunalnych. Kolorem charakteryzującym te maszyny jest zieleń. Mówiąc o ciągnikach Ferrari musimy pamiętać, że ich producentem jest firma produkująca sprzęt wyłącznie dla rolnictwa.

Ciągniki Ferrari charakteryzują przede wszystkim praktyczne cechy konstrukcyjne, usprawniające obsługę ciągnika, jak i ułatwiające prowadzenie prac z wnętrza kabiny operatora. Dla przykładu – seria Cobram i Vega ma możliwość wyposażenia kabiny w obrotowy fotel kierowcy wraz z panelem sterowania z opcją obrotu o 180 stopni, co wpływa na ergonomię oraz skrócenie czasu pracy. Przegubowa konstrukcja, stosowana opcjonalnie w poszczególnych modelach sprawia, że ciągniki Ferrari charakteryzują się małym promieniem skrętu- jest to bardzo istotne przy pracach prowadzonych w szklarniach, sadach czy budynkach inwentarskich. Kolejnym ważnym elementem w konstrukcji są koła o tej samej wielkości, a także możliwość stosowania różnorodnego specjalnego ogumienia, w tym do powierzchni trawiastych. Dzięki temu podczas pracy nie ulega zniszczeniu podłoże i nie tworzą się koleiny.

Obok praktycznych cech konstrukcyjnych dużą zaletą jest jednostka napędowa – w zależności od modelu stosowane są silniki Kubota w serii Cromo o mocy od 26 do 35,6 KM; w serii Cobram zastosowanie znalazły silniki Lombardini i VM o mocy od 46 do 56 KM. W najbardziej zaawansowanej technologicznie serii Vega montowane są silniki VM o mocy od 70 do 91 KM. Dzięki systemowi cyrkulacji spalin EGR zmniejszono emisję spalin, a także zredukowano zużycie paliwa. To czyni ciągniki Ferrari bardzo ekonomicznymi w użyciu.

Ciągniki marki Ferrari mogą znaleźć uznanie u tych nabywców, którzy potrzebują maszyny o kompaktowych gabarytach, dużej zwrotności, nowoczesnej i bezpiecznej konstrukcji. Znajdują one zastosowanie, ale także w sadownictwie, szklarniach, szkółkach, usługach komunalnych, w rolnictwie i w pracach pielęgnacyjnych.

Na rynku polskim dostępnych będzie pięć modeli ciągników Ferrari: Raptor, Cromo, Cobram, Thor i Vega.




z tym wygladem daleko niezajdą, ciekawe jak się sprawują :)
  • Raportuj
Faktycznie Kolego zbyt piękny ten ciągnik to nie jest.
  • Raportuj
Jak się będą sprawdziały to zajdą, wygląd jak na sadownicze ciągniki wcale nie jst zły, napewno lepiej wygląda niz te sadownicze, które mają kabine większą od reszty ciągnika.
  • Raportuj
Dokładnie jak kolega wyżej pisze jeśli się będą dobrze sprawowały to będzie można ujżeć jakieś egzemplarze w Polsce . Ciekawe ile za taki ciągnik będzie trzeba zapłaćić ?
  • Raportuj
No wygląd nie jest satysfakcjonujący ale widzialem w Austri to tam dużo takich ciągników pracuje szczególnie w górach radzą sobie znakomicie ale ciekawe jak sie te będą sprawowały
  • Raportuj
powinni zmienić maskę, kolor jest ładny ale mugłby być trochą ciemniejszy. Te niewielki rozmiary ciągnika sprawiają że będzie wielofunkcyjny nie tylko w ogrodach i sadach ale także chodowli krów do transportu kiszonek, słomy, wywozu obornika na terenie gospodarstwa. Kabina ciągnika jest przestronna lecz trochę tuża i zbyt wysoka. Koła ciagnika są idealnych rozmiarów, ale błotniki nad nimi powinny być szersze. Jak mówi przysłowie coś za coś ciągnik będzie napewno bardzo drogi
  • Raportuj
najważniejsze pytanie: cena?
  • Raportuj