Skocz do zawartości




Zdjęcie

Strategia rozwoju Bayer CropSciene na najbliższe lata

Napisany przez agrofoto, 28 wrzesień 2011 · 318 wyświetleń

Bayer CropScience przedstawia cztery nowe filary swojej strategii rozwoju: przekształcenie portfolio produktów, łańcuch wartości, dział BioScience i innowacje.


Dodany obrazek


Podczas dorocznej konferencji prasowej w Monheim, w Niemczech, Bayer CropScience przedstawiła cztery nowe filary swojej strategii rozwoju.
Sandra E. Peterson, Prezes Bayer CropScience, opowiedziała o działaniach spółki mających na celu przyśpieszenie jej rozwoju, skupionych wokół czterech kluczowych celów:

1) odmłodzenie podstawowej działalności firmy jaką jest ochrona roślin,
2) ukierunkowanie na klienta na każdym etapie łańcucha wartości („od materiału siewnego do półki sklepowej”)
3) zwiększenie nacisku na innowacyjność dzięki większym inwestycjom w badania i rozwój,
4) rozwoju działalności jednostki biznesowej BioScience.
„Nasza firma nieustannie skupia się na zaspokajaniu szybko zmieniających się potrzeb planety, na której istnieje deficyt produktów rolnych” – powiedziała Sandra E. Petersom

Odmłodzenie podstawowej działalności firmy w ramach działu Crop Protection
Bayer CropScience przeprowadza obecnie restrukturyzację działu Crop Protection, w ramach której wycofuje starsze produkty, koncentruje uwagę na rodzinach produktów kluczowych dla swojej działalności, rozszerza zasięg geograficzny, wkracza na rynki wschodzące i rozwija łańcuch dostaw w dążeniu do osiągnięcia pozycji lidera w swojej branży. Na dowód tych działań, Pani Prezes zwróciła uwagę na tegoroczne wprowadzenie na rynek rodziny nowych, przełomowych fungicydów zbożowych marki Xpro®.
„Xpro® jest dobrym przykładem, jak nasze innowacje i wiedza w zakresie inżynierii chemicznej przekładają się na poprawę skuteczności i wydajności” – podkreśliła. Rodzina produktów Xpro® odnotowała w Europie obroty o wartości ponad 100 mln Euro już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy swojej obecności na rynku w 2011 roku.

Ukierunkowanie na klienta na każdym etapie łańcucha wartości
Bayer CropScience dąży do zintensyfikowania podejścia ukierunkowanego na klientów i ich potrzeby w całym łańcuchu wartości, aby zapewnić kompleksowe rozwiązania. Jak wyjaśnia Sandra E. Peterson, wiąże się to ze wzmożoną uwagą skierowaną na potrzeby producentów, poprawą zarządzania kanałami dystrybucji, jak również wykorzystaniem supernowoczesnych narzędzi do zarządzania relacjami z klientami. Swoją rolę odegra również wykorzystanie cieszącej się powszechnym uznaniem wiedzy spółki Bayer oraz rozszerzeniem jej udanego modelu biznesowego. Model ten opiera się na partnerstwie w obrębie łańcucha dostaw żywności - dzięki współpracy z międzynarodowymi firmami przetwórczymi i sprzedawcami detalicznymi.

Zwiększenie nacisku na innowacyjność
Trzecim filarem strategii jest zwiększenie nacisku na innowacyjność. Cel ten zostanie zrealizowany poprzez poświęcenie większej uwagi jednostce biznesowej BioScience oraz nowym obszarom rozwoju w dziedzinie badań agrochemicznych. Aby zadbać o ważną rolę innowacji w kontekście przyszłego rozwoju spółki, do 2015 roku Bayer CropScience zamierza podwoić roczne wydatki na badania i rozwój w ramach jednostki biznesowej BioScience (w 2010 roku wydatki wyniosły ok. 200 mln euro). Sandra E. Peterson zapowiedziała, że cały budżet na badania i rozwój firmy Bayer CropScience ma do 2015 roku wzrosnąć o około 20%, czyli do ponad 850 mln euro.

Rozwój działalności jednostki biznesowej BioScience
Czwarty filar strategii zakłada rozszerzenie działalności w zakresie BioScience w konkretnych uprawach.
„Przez ostatnie 10 lat pokazaliśmy, że możemy stać się światowym liderem z zakresu biotechnologii na tych rynkach, na których zdecydowaliśmy się konkurować” – powiedziała Sandra E. Peterson. Patrząc w przyszłość, Bayer CropScience planuje dalsze umacnianie swojej pozycji lidera w sektorze bawełny, nasion roślin oleistych i warzyw, – czyli w obszarach, w których w 2010 roku spółka wyprzedziła wzrost światowego rynku nasion i odmian. Trend ten utrzymuje się także w roku 2011. Ponadto Bayer CropScience zamierza umocnić swoją pozycję na rynku soi, ryżu i pszenicy – trzech z czterech światowych upraw wielkopowierzchniowych.


Znaczący rozwój w pierwszej połowie 2011 r.
Wypowiadając się na temat rozwoju firmy w pierwszym półroczu 2011, Sandra E. Peterson wyraziła swoje zadowolenie z wyników Bayer CropScience. W pierwszej połowie roku Bayer CropScience osiągnęła rekordowe wyniki – obroty sięgnęły 4,2 mld euro. Wzrost skorygowany o różnice kursowe i zmiany w strukturze portfela wyniósł 11% więcej niż w poprzednim roku. Pomimo niekorzystnych warunków pogodowych w ważnych obszarach wzrostu, podgrupa koncernu Bayer odnotowała dobre wyniki zarówno w segmentach Crop Protection, jak i BioScience na kluczowych rynkach. Udało się to dzięki zwiększonej koncentracji działań, poprawieniu wydajności i przyśpieszeniu innowacji. W ramach działu Crop Protection firma zrealizowała wzrost (skorygowany o różnice kursowe i zmiany w strukturze portfela) o 10% do poziomu 3,24 mld euro. Jednostka biznesowa BioScience osiągnęła 25% wzrostu sprzedaży do poziomu 598 mln euro. Obroty w ramach działu Environmental Science wyniosły 364 mln euro. Ponadto spółka Bayer CropScience odnotowała 34-procentowy wzrost EBITDA przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych w stosunku do raczej słabego wyniku z pierwszej połowy 2010 roku – od 911 mln euro do 1,22 mld euro w tym roku.