Skocz do zawartości




Zdjęcie

Nowe ciągniki John Deere 6R i 7R

Napisany przez agrofoto, 29 czerwiec 2011 · 1815 wyświetleń

John Deere zaprezentował 2 nowe serie ciągników 6R i 7R.


Nowa gama ciągników John Deere z serii 7R składa się z pięciu nowych modeli z jednostkami napędowymi o nominalnej mocy od 230 do 310KM (169 do 228kW) z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą (IPM), zgodnie z normą 97/68EC.
W silnikach PowerTech Engine Plus wykorzystano technologię wysokociśnieniowego układu wtryskowego Common Rail. Wszystkie silniki z nowej serii ciągników 7R spełniają normy emisji spalin Stage IIIB, przy zastosowaniu wyłącznie oleju napędowego. Silnik PowerTech PVX o pojemności 9l w modelach 7230R, 7260R i 7280R – wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry spalin obejmujące utleniający reaktor katalityczny (DOC) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Modele 7200R i 7215R napędzane są 6,8-litrowym silnikiem PowerTech PSX wyposażonym w szeregowy układ turbosprężarek, z wykorzystaniem niskociśnieniowej turbiny tradycyjnej oraz wysokociśnieniowej turbiny z VGT. Wszystkie silniki są wyposażone w IPM dzięki temu, podczas transporotu i pracy z WOM, możemy korzystać z dodatkowych 30KM. Nad ciągłością pracy czuwa duży zbiornik paliwa, opcjonalnie nawet 544 litrowy.

Dodany obrazek


W nowych ciągnikach 7R dostępne będą trzy dobrze znane przekładnie:
PowerQuad Plus, AutoQuad Plus, AutoPowr oraz zupełnia nowa przekładnia CommandQuad wyposażona w Menadżera wydajności, dzięki któremu przekładnia i silnik współpracują w celu optymalizacji zużycia paliwa i wydajności.
Nowe maszyny serii 7R wyposażono w nowo zaprojektowaną kabinę CommandView II. Kabina może zostać wyposażona min. w: automatyczną klimatyzację, podłokietnik CommandArm, super wygodny fotel ActiveSeat, jak również amortyzację HCS. Widoczność we wszystkich warunkach zapewnia ogromna powierzchnia szyb i oświetlenie 360 stopni. Nowe ciągniki 7R można wyposażyć maksymalnie w 12 świateł roboczych montowanych na dachu kabiny, co przekłada się na wzrost skuteczności oświetlenia o 74% w porównaniu ze standardowymi dostępnymi pakietami oświetlenia. Opcjonalne dostępne będą reflektory ksenonowe.

Prostą obsługę ciągnika zapewnia wyświetlacz CommandCenter, opcjonalny wyższy model monitora wykorzystywany jest do obsługi szerokopojętego systemu rolnictwa precyzyjnego min. jazdy równległej AutoTrac, kompleksowego sterowania urządzeniami iTEC.
Nowo zaprojektowane strukturalne podwozie ciągników serii 7R, wyposażono w zawieszenie Triple Link Suspension Plus (TLS+) z kompensacją przechyłów. Ponadto w nowych ciągnikach serii 7R opcjonalnie dostępny jest system kontroli trakcji ciągnika ActiveCommand Steering. Ten całkowicie elektroniczny układ sterowania automatycznie zmniejsza ilość obrotów kierownicy potrzebnych do wykonania pełnego skrętu, dodatkowo zapewnia niezwykłą precyzję i bezpieczeńtwo kierowania. Co najważniejsze samodzielnie dba o zapewnienie obranego wcześniej toru jazdy.
Układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu o wydajności nawet do 222 litrów/min. i ciśnieniu 200 barów. Podnośnik tylny o udźwig do 9 562 kg w modelu 7200R, 7215R i 7230R oraz 10 788 kg w modelu 7260R i 7280R; podnośnik przedni o udźwig do 5200 kg. Do 3 prędkości tylnego WOM, w tym prędkości „E“; przełączane za pomocą CommandCenter .W nowych ciągnikach John Deere serii 7R zapewniono możliwość natychmiastowego dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji i części, potrzebnych do wykonania szybkiej i łatwej obsługi codziennej. Dealer John Deere zadba, aby ciągnik działał bez zarzutu, na przykład, wykorzystując do tego system diagnostyczny Service ADVISOR, działający zdalnie, umożliwiający przeprowadzanie przeglądów serwisowych.


Biorąc pod uwagę produkcję ponad 550 tysięcy egezmplarzy w Mannheim, ciągniki John Deere serii 6000 stanowią w Europie najbardziej udany tego typu produkt, a najnowsza konstrukcja serii 6R oferuje teraz nowy poziom osiągów. Firma John Deere oparła tę konstrukcję na tym, co najlepsze i dodała kilka nowych funkcji, tak aby seria 6R stowniła nie tylko ewolucję, ale nawet rewolucję.
Nowe modele serii 6R o mocy w zakresie od 170 do 210 KM lub od 200 do 240 KM z Inteligentnym Zarządzaniem Mocą (zgodnie z 97/68EC). Nowy wymiar komfortu zawieszenia, niespotykaną widoczność z kabiny oraz integrację inteligentnych rozwiązań. Dzięki maksymalnej mocy 240 KM w połączeniu z masą ciągnika wynoszącą niecałe 8 ton, a także większemu rozmiarowi opony 205 cm, koncepcja konstrukcyjna modelu 6210R jest czymś niespotykanym.
Nowe ciągniki John Deere serii 6R są wyposażone w 6,8-litrowy silnik sześciocylindrowy PVX PowerTech spełniający surowe normy emisji spalin Stage IIIB, pryz stosowaniu tych samych technologii co w serii 7R. Modele 6R będą oferowane ze znanymi przekładniami AutoPowr, AutoQuad Plus oraz PowerQuad Plus. W porównaniu z poprzednimi ciągnikami serii 6030 Premium, nowa kabina 6R ComfortView oferuje 20 procent więcej miejsca i całkowicie nowy poziom komfortu i ergonomii. Nowa kabina oferuje szeroką gamę praktycznych rozwiązań, takich jak zintegrowane sterowanie klimatyzacją i radiem oraz wyświetlacz GreenStar 3 CommandCenter z opcjonalnym ekranem dotykowym. W serii 6R bedą dostępne te same rozwiązania rolnictwa precyzyjnego co w większysz ciągnikach serii 7R.

Dodany obrazek


Nowe, hydrauliczne zawieszenie kabiny (HSC Plus) w znacznym stopniu poprawia komfort jazdy, wreszcie dostępne będzie, trójczłonowe zawieszenie (TLS Plus) osi przedniej zapewniające do 7% więcej mocy więc przekazywanej na koła przednia. Seria 6R również może zostać wyposażona w liczne światła robocze, w tym również ksenonowe.Zamknięty układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu z do 155 l/min. i ciśnieniem pracy 200 bar. Podnośnik tylny o maksymalnym udźwigu 9 550 kg (6210R), w pełni zintegrowany podnośnik przedni o udźwig 4 000 kg. Tylny WOM niezależny o trzech prędkościach, przełączanych elektrycznie. Oś tylna, do wybory, typu kołnierzowego lub opcjonalnie oś z mechanizmem zębatkowym.
John Deere oferuje ładowacze czołowe H360 i H380. Ładowacze czołowe JD posiadają ramę montażową o wyszczuplonej konstrukcji, zintegrowane zawieszenie, zawór upustowy i nadmiarowy. W zależności od przeznaczenia, są one dostępne z różnymi rodzajami poziomowania oraz szeroką gamą osprzetu. Seria 6R również może korzystać z system ADVISIOR, czyli zdalnej obsługi ekploatacyjnej.

Opracowanie: AgroFoto.pl w oparciu o materiały John Deere Polska