Skocz do zawartości




Zdjęcie

Ursus rozbudowuje bazę produkcyjną w związku z rozwojem firmy i poszerzaniem oferty produktowej

Napisany przez agrofoto, 16 wrzesień 2016 · 334 wyświetleń

Ursus rozbudowuje bazę produkcyjną w związku z rozwojem firmy i poszerzaniem oferty produktowej Ursus, polska marka o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa, otworzyła nową halę produkcyjną w Lublinie. Inwestycja o powierzchni 23 tys. m2 została zrealizowana w niespełna 7 miesięcy za kwotę 6,5 mln zł. W nowej hali będą produkowane między innymi ciągniki, pojazdy elektryczne, pojazdy wojskowe, autobusy i trolejbusy.

– W ciągu zaledwie 5-ciu lat z sukcesem odbudowaliśmy potęgę marki Ursus i stworzyliśmy nowoczesne zaplecze produkcyjne. Nowa hala fabryczna jest częścią planu inwestycyjnego o wartości ponad kilkudziesięciu mln zł zrealizowanego w ciągu ostatnich lat. Nowa hala to większy potencjał produkcyjny, potrzebny dla dalszego rozwoju Ursusa – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus S.A.

Uroczyste otwarcie nowej hali odbyło się 16 września 2016 r. W uroczystości otwarcia wziął udział między innymi, Witold Słowik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

FABRYKA URSUSA W LUBLINIE – INWESTYCJE W ROZWÓJ

Po zaledwie 5 latach rozwoju, Ursus posiada trzy zakłady produkcyjne, gdzie zatrudnia łącznie ponad 800 osób. W ofercie spółki jest ponad 80 rodzajów maszyn. Firma produkuje rocznie ok. 1,2 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych.

W ostatnim roku Ursus przeznaczył 29,4 mln zł na inwestycje w poszerzenie oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W br. spółka kontynuowała realizację strategii rozwoju. W 2016 r. w ramach poszerzania oferty produktowej oraz rozbudowy zaplecza produkcyjnego spółka zrealizowała inwestycje na kwotę 9,3 mln tj. 39% z planowanych w br. 24 mln zł.

Inwestycja w nową halę fabryczną została zrealizowana za 6,5 mln zł. Środki na inwestycję pochodziły z funduszy własnych spółki. W nowej hali Ursus zamierza produkować ciągniki, pojazdy wojskowe, pojazdy elektryczne, autobusy, trolejbusy, transmisje oraz silniki. W ciągu ostatnich lat Ursus zainwestował łącznie w rozbudowę nowoczesnego zaplecza produkcyjnego około 50 mln zł.

PERSPEKTYWY ROZWOJU W 2016 r.
W 2016 r. spółka spodziewa się dalszych wzrostów sprzedaży w kraju wynikających z uruchomienia środków na zakup sprzętu rolniczego z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, którego budżet wyniesie 13,5 mld EUR oraz realizacji zawartych kontraktów zagranicznych. W planach jest dalszy rozwój działalności zarówno w obszarze produkcji ciągników, jak również ich dystrybucji i serwisu na kolejnych rynkach afrykańskich.
Obecnie spółka jest w trakcie realizacji pierwszej wysyłki w ramach umowy z tanzańską spółką National Development Corporation o wartości 55 mln USD, a znaczną ich część zamierza zrealizować w III i IV kw. 2016 r. W ramach kontraktu z ESC wysyłka przyczep o wartości 42,7 mln USD została zrealizowana w I półroczu 2016 r. Ostatnia część przedmiotu umowy o wartości 3,6 mln USD jest realizowana w III kw. 2016 r.
Spółka aktywnie działa również w zakresie handlu zagranicznego i pozyskiwania nowych odbiorców. Strategia Ursusa zakłada odbudowę kontaktów i relacji z partnerami handlowymi Ursus, a także pozyskanie nowych odbiorców. Istotnym partnerem są firmy działające na rynkach skandynawskich i wschodnich oraz w takich krajach jak: Czechy, Słowacja, Węgry, Holandia, Słowenia i Chorwacja, gdzie eksportowane są wyroby z pełnej oferty firmy.
W II półroczu 2016 r. spółka ma zamiar wprowadzić do produkcji seryjnej kolejny model ciągnika Ursus o mocy 150 KM w dwóch wersjach silnikowych. Wraz z wprowadzeniem do oferty spółki nowych modeli Zarząd szacuje, że sprzedaż ciągników w kolejnych okresach będzie wzrastać, zwiększając udział Ursusa w całym rynku sprzedaży. Jednocześnie trwają prace badawczo-rozwojowe nad konstrukcjami ciągników o mocach od 50 do 110 KM, wyposażonych w układy przeniesienia napędu produkowanych w Ursusie, przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie. Spółka prowadzi też intensywne działania na poziomie R&D zmierzające do rozszerzenia oferty produktowej o ciągniki ciężkie – 280 KM, wyposażone w układy transmisji z funkcjami Power Shift i Power Shuttle. W końcowej fazie procesu badawczo-rozwojowego jest projekt ciągnika Ursus 3110 „Hi-Lo”, charakteryzujący się między innymi zastosowaniem zaawansowanego układu przeniesienia napędu, a także nowoczesnym czterocylindrowym silnikiem spełniającym obowiązujące normy emisji spalin, dzięki czemu w najbliższym czasie pojawi się on w ofercie spółki. W końcowej fazie są również prace związane ze wzbogaceniem oferty o ciągnik wyposażony w układ przeniesienia napędu własnej konstrukcji pod nazwą VIGUS, z przeznaczeniem w ciągnikach ciężkich o mocy do 160 KM.

Równolegle trwają prace nad rozwojem działu transportu miejskiego. Produkowane przez spółkę autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne, a także projektowany autobus z napędem wodorowym są odpowiedzią na zwiększające się zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji. Według analiz spółki, w perspektywie najbliższych 3 lat, tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami Polski spółka planuje wziąć udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku.