Skocz do zawartości




Zdjęcie

Nowa seria rolniczych ładowarek teleskopowych Bobcat

Napisany przez monika_adag_88, 06 wrzesień 2016 · 539 wyświetleń

bobcat ładowarki maszyny hodowla ładowacze
Nowa seria rolniczych ładowarek teleskopowych Bobcat Firma Bobcat wprowadziła na rynek nową serię podnośników teleskopowych dla przemysłu rolniczego, która oferowana jest z 3-letnią gwarancją w standardzie. Oferta Bobcat poszerza się o nowe modele rolniczych podnośników teleskopowych o maksymalnym udźwigu od 2,6 do 3,8 t i wysokości podnoszenia od 6 do 7 m. Urządzenia produkowane są w zakładzie firmy zlokalizowanym we francuskim Pontchâteau.

Ich identyfikację ułatwia nowe nazewnictwo, które nawiązuje do wysokości podnoszenia i udźwigu maszyny.

TL26.60 i TL30.60 to kompaktowe modele o dużej wydajności, podczas gdy TL35.70, TL34.65HF oraz TL38.70HF – modele o dużej wydajności, wyposażone w system hydrauliki High Flow (model TL34.65HF nie jest sprzedawany w krajach o mniej rygorystycznych przepisach regulujących emisję).

Większość modeli dostępna jest także w wersjach AGRI, posiadających szeroką gamę dodatkowych funkcji, które gwarantują nie tylko wyższy komfort, ale i zwiększoną wydajność pracy, dzięki czemu nadają się do niemal wszystkich zastosowań w rolnictwie.

Na rynkach europejskich, bliskowschodnich i afrykańskich (EMEA), gdzie obowiązują surowe regulacje dotyczące emisji, najwyższą wydajność zapewnia produkowany przez firmę Bobcat silnik wysokoprężny Bobcat D34 zgodny z najbardziej rygorystycznymi normami Stage IV/Tier 4. W krajach o mniej restrykcyjnych przepisach modele nowych podnośników teleskopowych dostępne są z silnikami wysokoprężnymi Perkins 1104D-44TA lub 1104D-E44TA, odpowiadającymi wymaganiom norm Stage IIIA/Tier 3.

Załączony obraz

Silnik Bobcat D34 Stage IV
Firma Bobcat stworzyła silnik Bobcat D34 Stage IV specjalnie z myślą o nowej generacji podnośników teleskopowych spełniających wymogi Stage IV, które przeznaczone są do dystrybucji na rynkach obszaru EMEA o bardzo rygorystycznych przepisach. Jego wprowadzenie zoptymalizowało wydajność wszystkich modeli w serii. Niewielki rozmiar modelu D34 oraz nowa, niskoprofilowa klapa poprawiają widoczność od strony silnika.

Silniki D34 zgodne z normą Stage IV zapewniają wyższą wydajność i dostępne są w 3 różnych rozmiarach:

– Model o mocy 55,2 kW (75 KM) i momencie obrotowym 325 Nm zapewniający oszczędną pracę, bez wtrysku roztworu wodnego mocznika (DEF), zawierający układ utleniania katalitycznego (DOC) gwarantujący oczyszczanie spalin.
– Model o mocy 74,5 kW (100 KM) i momencie obrotowym 430 Nm do prac w trudnych warunkach, z technologią DOC i systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz wtryskiem DEF.
– Model o mocy 97 kW (130 KM) i momencie obrotowym 500 Nm wykorzystujący technologie DOC i SCR z wtryskiem DEF, przeznaczony do prac w trudnych warunkach wymagających większej mocy.

Wszystkie te silniki posiadają takie same elektroniczne, wysokociśnieniowe układy wtrysku paliwa Common Rail, system sterowania powietrzem z turbosprężarką oraz chłodzony system recyrkulacji spalin dla zapewnienia niższych emisji. Dzięki temu silniki nie wymagają wykorzystania filtra cząstek stałych (DPF).

Załączony obraz

Wyższa wydajność i nowy model TL34.65HF
TL34.65HF to nowy model o wysokiej wydajności, który zapewnia maksymalny udźwig wynoszący 3,4 t oraz maksymalną wysokość podnoszenia 6,42 m.

Technologia High Flow, dostępna także w modelu TL38.70HF, daje wyjątkowe możliwości hydrauliczne dzięki pompie z układem czujnikowym o wiodącej w swojej klasie wydajności 190 l/min (150 l/m w układzie pomocniczym) oraz dystrybutorowi przepływu.

To umożliwia pracę operatora przy znacznie niższej prędkości, ogranicza zużycie paliwa i pozwala na uzyskanie krótszych czasów cykli roboczych. Pompa z układem czujnikowym doprowadza olej tylko wtedy, kiedy wymagana jest moc hydrauliczna, zapobiegając tym samym niepotrzebnemu rozgrzewaniu oleju i utracie mocy. Dzięki układowi szybkiego uruchamiania pełna objętość oleju dostępna jest w każdej chwili.

Oto inne istotne właściwości nowych modeli:
– W modelach TL26.60 oraz TL30.60 można uzyskać 2 różne wysokości całkowite maszyny dzięki kabinie umożliwiającej dwa sposoby montażu – montaż niski, dający niewielką łączną wysokość 2,1 m, oraz montaż wysoki, zapewniający większą widoczność.
– Model TL35.70, który zastępuje podnośnik TL470, posiada poprawione parametry udźwigu pozwalające na obciążenie większe o 500 kg (3500 kg) przy maksymalnej wysokości podnoszenia (6,97 m).
– Model TL38.70HF, który zastępuje podnośnik TL470HF, posiada ulepszone parametry udźwigu zwiększające znamionowy udźwig o 300 kg – z 3,5 do 3,8 t.

Załączony obraz

Nowe funkcje
Wszystkie modele posiadają nowe funkcje poprawiające wygodę i wydajność pracy:
– Wspomaganie podnoszenia, czyli wydajna technologia optymalizująca wykorzystanie przepływu hydraulicznego pomiędzy siłownikami wysięgników teleskopowych, a tym samym zwiększająca udźwig.
– Automatyczny hamulec postojowy dla większego bezpieczeństwa i wygody operatora.
– Automatyczny wentylator z falownikiem, który umożliwia zaprogramowanie cyklu czyszczenia chłodnicy i kratki wlotowej powietrza – to łatwy sposób na utrzymanie wydajności chłodzenia.
– Funkcja amortyzacji składania wysięgnika, która automatycznie zmniejsza prędkość wysięgnika, kiedy zbliża się on do położenia całkowitego wsunięcia lub kąta minimalnego/maksymalnego, zapewniając bezpieczeństwo i komfort pracy operatora.
– Wygodny fotel amortyzowany wyposażony we wzdłużne zawieszenia o niskiej częstotliwości. Możliwy jest szeroki zakres regulacji, dzięki któremu operator może dobrać najwygodniejszą dla siebie pozycję jazdy.

W standardzie znajduje się także gama sprawdzonych, inteligentnych rozwiązań:
– Układ kontroli prędkości SMS (Speed Management System), który umożliwia regulację prędkości jazdy niezależnie od obrotów silnika.
– Inteligentny układ sterowania SHS (Smart Handling System), który pozwala na dostosowanie prędkości ruchu wysięgnika (podnoszenia, rozkładania i przechylania) do rodzaju wykonywanej pracy.
– Pomocniczy układ regulacji przepływu AFM (Auxiliary Flow Management), który pozwala na dostosowanie wydajności hydraulicznej do wymagań osprzętu oraz na uzyskanie stałego przepływu.
– System szybkozłączy FCS (Fast Connect System) umożliwiający szybką i łatwą wymianę osprzętu hydraulicznego dzięki wbudowanemu systemowi redukcji ciśnienia.

Kolejną funkcją dostępną w standardzie jest tryb ECO, który utrzymuje optymalne warunki działania układu hydraulicznego bez konieczności wykorzystywania pełnej mocy silnika. Reguluje on główne funkcje maszyny tak, aby osiągnąć najkorzystniejszy stosunek wydajności do zużycia paliwa.

Źródło: materiały firmowe






Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk