Skocz do zawartości




Zdjęcie

25 lat firmy Agrochest

Napisany przez AF_Joanna, 03 luty 2016 · 72 wyświetleń

25 lat firmy Agrochest 30 stycznia odbyła się konferencja firmy Agrochest, która w tym roku świętuje 25 lat istnienia. O czym opowiadali założyciele firmy?

Pracowitość popłaca
Firma powstała w 2002 r, ale już w 1991 r. Tomasz Rybarczyk zarejestrował PUH Agrochest. W 1996 r. firma zaczęła współpracować z koncernami chemicznymi, takimi jak m.in. Bayer, BASF, OUTPONT czy CYANAMID.
Beata Rybarczyk, Tomasz Rybarczyk, Agata Rybarczyk i Maciej Rybarczyk w 2002 r. zostają właścicielami spółki Agrochest. Funkcję Prezesa Zarządu obejmuje Dariusz Kondaszewski. W 2005 r. powstaje oddział w Lesznie, który w 2010 zostaje przeniesiony do Krzemieniewa.
W międzyczasie, w 2006 r, rusza nowy dział – dział skupu, za który odpowiadają: Anna Kotarska oraz Arleta Jesse. 3 lata później, w 2009, startuje dział nasion i do firmy dołącza Hubert Jasiński. W tym roku rusza również linia nasienna Grabianowo – produkcja kwalifikowanego materiału oparta na Petkus Technologie. Rok 2010 to otwarcie oddziału na Kujawach i zakup firmy PHU Agro Pest sp. z o.o. Bydgoszcz wraz z oddziałami w: Złotnikach Kujawskich, Gniewkowie, Cotoniu i Pyzdrach.

Powstanie PSR
Rok 2011 przynosi utworzenie spółki POLSKIE SKŁADY ROLNE Sp. z o.o., którą tworzą 4 firmy: Agro-Sieć Chełmno, Agrochest, ALDERagroi AgroAs. Kapitał jest polski, a firma od początku ma silną pozycję rynkową. Polskie Składy Rolne już w 2015 r. mają obroty na poziomie 1,3 mld, 300 mln ŚOR i co 9 transakcja odbywa się w chemii.

Jaka jest strategia firmy?
Obecnie Agrochest skupia się na 3 filarach:
1. Produkty: środki ochrony roślin, materiał siewny, kwalifikowane nasiona, nawozy i produkty uzupełniające.
2. Kapitał ludzki: to przede wszystkim wiedza, doświadczenie, zespół i dobre zarządzanie.
3. Finanse: elastyczne terminy płatności, kredytowanie, skup płodów rolnych, barter.

Cele firmy
Agrochest dąży do tego, by zostać liderem w Wielkopolsce i na Kujawach. Firma chce również osiągnąć status preferowanego dostawcy dla odbiorców.
Założycielom zależy również na umocnieniu statusu wiarygodnego partnera dla tych, którzy już z nimi współpracują. W chwili obecnej obszar działania firmy to 6 województw, 7 oddziałów, w których pracuje 35 doradców klienta.