Skocz do zawartości




Zdjęcie

Traktory ZETOR w nowej odsłonie

Napisany przez agrofoto, 12 listopad 2015 · 2458 wyświetleń

traktory zetor zetor tractors agritechnica pininfarina
Traktory ZETOR w nowej odsłonie Firma ZETOR przedstawiła dziś na hanowerskich targach Agritechnica koncepcję ZETOR by Pininfarina. Chodzi o nowy kierunek stylistyczny, który z biegiem czasu obejmie wszystkie serie i produkty marki ZETOR. Z okazji obchodów 70-lecia firma ZETOR zaprezentowała na wystawie swój plan na przyszłość – oprócz nowego wzornictwa zakłada on rozszerzenie portfolio produktowego oraz rozwój sieci handlowej. Obrana strategia stanowi odzwierciedlenie oczekiwań i potrzeb klientów.

„Zakładamy, że stylistyka ZETOR by Pininfarina zostanie w przyszłości użyta we wszystkich seriach modeli traktorów ZETOR. Współpraca z Pininfariną stanowi dla naszych klientów potwierdzenie faktu, że oprócz wprowadzania nowości produktowych, które stanowią odzwierciedlenie wymagań technicznych ze strony użytkowników, pracujemy również nad atrakcyjną i nowoczesną stylistyką naszych traktorów” – mówi Margaréta Víghová, kierowniczka działu komunikacji korporacyjnej firmy ZETOR TRACTORS a.s.

Załączony obraz


Nowe wzornictwo zaproponowane przez Pininfarinę stawia markę ZETOR wśród produktów dostarczających głębokich emocji, pełnych zmysłowości, dynamiki i na wskroś nowoczesnych. Ideą ZETOR by Pininfarina jest ucieleśnienie doskonałej kombinacji siły, dynamiki i emocji przy jednoczesnym zachowaniu cech użytkowych maszyny roboczej, jaką bez wątpienia jest traktor. Koncepcja stylistyczna łączy poszczególne elementy, tworząc wzornictwo modułowe, które można zastosować w seriach modeli traktorów ZETOR.

Załączony obraz


Zaprojektowane nadwozie traktora otacza elementy mechaniczne maszyny, stając się jednocześnie jej nieodłączną częścią. Taki styl charakteryzuje się zdecydowanymi kształtami i powierzchnią, która przydaje traktorowi dynamiki i mocy. Kultowy wręcz przód traktora charakteryzuje się wyjątkowym wykonaniem – nachylenie przodu wraz z nachyleniem maski podkreśla zmysłowość i płynność ruchu. Boki maszyny o urzekającym i funkcjonalnym kształcie, nawiązującym do świata bolidów wyścigowych, osłaniają części mechaniczne. Te nawiązania podkreślają otwory wentylacyjne, sprawiając wrażenie, że do chłodzenia przywiązywana jest duża waga. Gra dwóch kolorów podkreśla podział obszarów funkcyjnych. Ciemniejszy kolor odróżnia elementy techniczne od pozostałych – czerwonych.

„Pininfarina i ZETOR wyznają te same wartości, do których należy również nieustanny postęp. Podejście to pozwoliło Pininfarinie dać ujście swojej kreatywności” – mówi Fabio Filippini, Chief Creative Officer studia Pininfarina. „Jesteśmy niezmiernie dumni z pierwszego efektu naszej współpracy. Jest nim traktor w zupełnie nowym stylu, uosabiający siłę i trwałość produktów ZETOR w formie, która dodatkowo charakteryzuje się emocjami i pasją” – dodaje Filippini.

Załączony obraz


Firma ZETOR TRACTORS wierzy, że współpraca ze słynnym studiem Pininfarina zaowocuje przede wszystkim wzmocnieniem prestiżu czeskiej marki na całym świecie. Po zakończeniu hanowerskich targów Agritechnica przykłady wzornictwa ZETOR by Pininfarina będzie można zobaczyć w brneńskiej ZETOR GALLERY oraz na wybranych wystawach.

„Klient jest dla nas najważniejszy, a jego życzenia i wymagania są kluczowe. Dlatego też naszym długofalowym celem jest poszerzanie portfolio oraz serii produktowych. Na Agritechnice prezentujemy więc nie tylko nadchodzące zmiany w stylistyce, ale również prototypy, które ukazują kierunek w jakim zmierza nasza marka” – dodaje Adam Žert, kierownik działu sprzedaży i marketingu.

Załączony obraz


O biurze projektowym Pinifarina

Od 22 maja 1930 roku, kiedy to Battista “Pinin” Farina założył w Turynie spółkę Societ Anonima Carrozzeria pinin Farina upłynęło już 85 lat. Dziś jest to Pininfarina, firma będąca prawdziwym ambasadorem wartości estetycznych włoskiego designu na świecie. Firma zajmuje się wzornictwem (samochodowym i nie tylko), serwisem maszynowym, projektowaniem i konstrukcją małych serii, unikalnych samochodów, ekskluzywnych pojazdów typu fuoriserie (wykonywanych na zamówienie). Spółka od 1986 roku jest notowana na giełdzie, ma filie we Włoszech, Niemczech, Chinach i USA. Do jej klientów z branży motoryzacyjnej należą tak prestiżowe marki, jak Ferrari, Alfa Romeo, BMW, Toyota i inne. Ważni klienci z innych sektorów to np. Ansaldobreda, Eurostar, Iveco i Prinoth. Pininfarina Extra powstała w 1986 roku i specjalizuje się we wzornictwie przemysłowym, architekturze i wnętrzach, projektach transportowych, a jej nazwa wiąże się z ponad 500 projektami. Z ważnych wyróżnień zdobytych przez nią w ostatnim czasie warto wymienić m.in. wyróżnienie honorowe Compasso d'Oro ADI za projekt Cambiano i Best Design Study 2013 za projekt Sergio. Szczegóły na: www.pininfarina.com

Źródło: materiały prasowe Zetor