Skocz do zawartości




Zdjęcie

Czy ciągniki rolnicze będą musiały mieć ABS?

Napisany przez monika_adag_88, 24 lipiec 2015 · 1620 wyświetleń

ciągnik traktor maszyny unia europejska abs hamulce
Czy ciągniki rolnicze będą musiały mieć ABS? Skuteczne i bezpieczne – takie bowiem już niedługo mają być hamulce w ciągnikach rolniczych. W przyszłym roku w życie wejdzie nowe rozporządzenie Unii Europejskiej w sprawie układów hamulcowych pojazdów rolniczych. Ma ono zawierać dużo większe wymagania dotyczące skuteczności hamowania, norm bezpieczeństwa i stabilności niż do tej pory. W związku z tym nowe ciągniki będą musiały najprawdopodobniej zostać wyposażone w ABS.

W tym momencie systemy ABS w ciągnikach rolniczych są rzadkością. Jest to związane z istnieniem pewnych ograniczeń technicznych montażu systemów wynikających z przystosowania ciągników z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczep. Wprowadzenie ABS do maszyn rolniczych będzie zatem oznaczał wzrost ich cen.

W związku z nowymi unijnymi ustaleniami przewiduje się jednak, że system ABS od 2016 roku stanie się obowiązkowy dla wszystkich nowych ciągników o maksymalnej prędkości powyżej 60 km/h. Od 2020 roku systemy te mogą stać się wymagane także dla ciągników „wolniejszych” – z maksymalną prędkością 40–60 km/h. Wszystko będzie zależało od tak zwanego studium wykonalności – Unia Europejska ma w planach zwrócić się do producentów ciągników rolniczych z zapytaniem, czy są w stanie montować takie układy w maszynach.

Należy w tym miejscu także podkreślić, że system ABS nie ma niestety znaczenia z punktu widzenia statystyk dotyczących wypadków z maszynami rolniczy. Pokazują one bowiem, że wypadków drogowych z udziałem ciągników jest stosunkowo mało, a jeśli już mają miejsce, to główną ich przyczyną jest prędkość.

Według danych KRUS w Polsce rocznie przy transporcie rolniczym zdarza się około 300 wypadków, z czego 10% to wypadki śmiertelne. Jednak tylko niespełna 1/3 z nich dotyczy bezpośrednio udziału maszyn rolniczych. Są to na przykład zderzenia z ciągnikami i kombajnami. Najczęściej przyczyną wypadków jest natomiast nieprzestrzeganie zasad ruchu drogowego, zsunięcie się pojazdu ze skarpy lub przewrócenie do rowu. Bardzo często wynikają one również z niewłaściwego przewożenia osób – na przyczepie czy błotniku.

Foto: pioter1222




Lepiej późno niż wcale a ABS isntnieje już prawie  50lat.
Cena a czy ludzkie życie ma swoją cene ? Wiem, że dla niektórych nie ale wtedy to już patologia...

 

PS możecie uznać to za reklamę ale zobaczcie jaka jest różnica:

Więc według mnie zmiana przepisów na plus.

  • Raportuj

Chyba że coś w tych abs nie będzie działać jak należy

 

https://www.youtube....h?v=nNI4887Cq9g

  • Raportuj
Czego to nie wymyślą... Niech każdy ma sprawne światła w przyczepie i podlącza hamulce w miarę potrzeby to bezpieczeństwo na drodze by wzrosło ze 200 %. A tu jak zwykle chodzi o kasę, jak nie coraz bardziej wygórowane normy emisji spalin i konieczność upychania pod maskami filtrów dpf, doc itp to znowu abs w ciągniku. Jeszcze trochę i będą obowiązkowe poduchy powietrzne, esp i inne niepotrzebne pierdoły
  • Raportuj