Ciągnik Kubota MGX drugiej generacji

blog-0511460001426853451.jpg

Marka Kubota wprowadza na polski rynek ciągniki serii MGX drugiej generacji. Do doskonale znanych polskim rolnikom traktorów - M110GX i M135GX, dołączą niebawem dwa zupełnie nowe modele – M100GX-II i M128GX-II.

 

Jak zapowiada producent, druga generacja popularnych GX-ów będzie przede wszystkim lepiej wyposażona w standardzie. Zgodnie z oczekiwaniami użytkowników japońskich traktorów w nowych modelach MGX-II będzie od teraz montowany seryjnie m.in. fotel pasażera. Wydłużony zostanie także podłokietnik. Zmianie nie ulegną natomiast niezawodne i ekonomiczne jednostki napędowe znane z ciągników Kubota M110GX i M135GX.

 

 

Kubota GXII-1.jpg

 

Dodatkowe warianty mocy

 

Ciągniki nowej serii MGX-II, w zależności od modelu, wyposażone będą w niezawodne 16-zaworowe, 4-cylindrowe jednostki napędowe Kubota o pojemności 3,8 oraz 6,1 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Oba silniki spełniają normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Co ważne, producent w dalszym ciągu nie stosuje AdBlue co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji maszyny. Sercem modelu M100GX-II jest silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 105,9 KM. Pod maską M128GX-II znajduje się natomiast jednostka napędowa o pojemności 6,1 litra, generująca moc 133,4 KM. Dla maksymalnej wydajności pracy i większej oszczędności paliwa ciągniki serii MGX-II wyposażone są w skrzynię biegów Kubota Intelli-Shift 8, która daje operatorowi do dyspozycji po 24 przełożenia w każdym kierunku. Operator może dodatkowo zmieniać biegi za pomocą przycisków, co eliminuje konieczność wciskania pedału sprzęgła. Skrzynia posiada także tryb automatyczny, który pozwala na samoczynne przełączanie biegów w zależności od obciążenia maszyny lub warunków terenowych. Gwarantuje to doskonałe osiągi przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa.

 

Kubota GXII-2.jpg

 

Zintegrowane systemy zarządzania

 

Traktory serii MGX-II wyposażone są w system elektronicznej kontroli pracy silnika - Work Cruise, który utrzymuje prędkość obrotową silnika na stałym poziomie, zapobiegając wahaniom obrotów i tym samym umożliwiając stabilną pracę nawet w niesprzyjających warunkach. Dodatkowo przy użyciu jednego przycisku, można zaprogramować dwie najczęściej wykorzystywane prędkości obrotowe silnika np. do prac polowych i zawracania, a ciągnik sam dopasuje się do tych ustawień bez użycia pedału gazu.

 

Doskonała zwrotność

 

Modele Kubota MGX-II to traktory zaprojektowane z myślą o łatwym prowadzeniu i doskonałej trakcji. Jak przystało na japońskiego producenta, w standardzie każdej z maszyn znajduje się unikalny system skrętu Bi-Speed Turn, który powoduje, że po przekroczeniu kąta 35 stopni koła przednie zaczynają obracać się z prędkością prawie dwa razy wyższą niż koła tylne, zmniejszając tym samym promień zawracania ciągnika. Zastosowanie przekładni stożkowej w przednim moście pozwala dodatkowo uzyskać kąt skrętu kół na poziomie 50 stopni, co czyni manewrowanie traktorem w każdym terenie, wyjątkowo prostym.

 

Kubota GXII-3.jpg

 

Stabilność i dynamika

 

Duży rozstaw osi ciągników serii MGX-II gwarantuje wyjątkową stabilność oraz konkurencyjny uciąg. Maszyny cechuje także jedna z największych wartości prześwitu w tej klasie traktorów. Wszystko dzięki niezwykłej konstrukcji przekładni stożkowej oraz ukryciu wału napędowego w zagłębieniu miski olejowej. Aby uzyskać zwiększenie trakcji i możliwość przemieszczania się ciągnika w trudnych warunkach np. po wjechaniu w głębokie błoto, wystarczy włączyć elektro-hydrauliczne blokady mostów przedniej i tylnej osi, a traktor sprawnie wróci do pracy. Przednia blokada uruchamia się przyciskiem na desce rozdzielczej, podobnie jak napęd przedni załączany podczas jazdy, tylna natomiast załączana jest za pomocą pedału. Ciągniki wyposażono także w system hamowania na cztery koła.

 

Wydajna hydraulika

 

Za sprawne operowanie implementami i szybką reakcję ładowacza czołowego odpowiadają pompy zębate, o wydatku 76,3 l/min w przypadku modelu M100GX-II oraz 82,5 l/min w modelu M128GX-II. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi przy tym odpowiednio 5000 i 6100kg. Co ważne podana wydajność dotyczy tylko jednej pompy odpowiedzialnej za podnośniki i wyjścia hydrauliczne. Druga pompa odpowiada za wspomaganie układu kierowniczego, smarowanie i obsługę przekładni. Maszyny serii MGX-II wyposażono w standardzie w zawory z regulacją przepływu, dzięki którym użytkownik może w łatwy sposób kontrolować ilość oleju przechodzącego przez dodatkowe zawory hydrauliczne, a przez to uzyskać optymalną szybkość i maksymalne efekty pracy narzędzia. Cięgna ramion TUZ są od teraz regulowane z obu stron, a zastosowanie szybkosprzęgów umożliwia szybkie podłączanie i odłącznie zawieszanych z tył implementów.

 

Wygoda i bogate wyposażenie w standardzie

 

Zaawansowana kabina ciągników serii MGX-II została zaprojektowana z myślą o jeszcze większym komforcie operatora. Wszystkie wyświetlacze, dźwignie i elementy kontrolne zostały umieszczone na prawej konsoli lub wokół kierownicy. Dźwignia sterująca hydrauliką zewnętrzną znajduje się na panelu bocznym. Przełączniki odpowiedzialne za zmianę biegów zgrupowano w ergonomiczne zaprojektowanym podłokietniku, natomiast wyświetlacze LCD zlokalizowano na desce rozdzielczej oraz na bocznej konsoli po prawej stronie, przez co najważniejsze informacje o pracy ciągnika są zawsze w zasięgu wzroku operatora. W wyposażeniu standardowym znajduje się wydajny system ogrzewania i klimatyzacji, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną, fotel pasażera, radio CD, obciążniki przednie, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u, układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i automatycznym zaczepem transportowym. Dobrze oszklona kabina, która oparta jest jedynie na czterech narożnych słupkach, zapewnia doskonałą widoczność w każdym kierunku, a okno dachowe ułatwia obserwację ładowacza czołowego w najwyższym położeniu. Jako fabryczną opcję, w modelu M128GX-II Kubota oferuje trzystopniową amortyzację przedniego zawieszenia z trybem automatycznym.

 

 

Źródło: informacja prasowa Kubota Polska



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj