smokus1234

Hydraulika w Mtz

Polecane posty

smokus1234    1

Mam MTZ 820 94r z turem. Tur śmigał jak szalony, nawet szybko podnosił na małym przepływie oleju . Miałem skrzywiony ząb w łyżce i postanowiłem go naprosować. Przy prostowaniu przeciązyłem najprawdopodobniej tura. Teraz tur na zwolnionym przepływie oleju wogle nie podnisi do góry, a na duzym przepływie jak coś ciężkiego to albo wogle albo bardzo pomału, mało tego jak podniose tura nawet pustego to zawsze opada ze 40cm odrazu a póżniej powoli aż do końca opóści. Sama łyżka się dobrze podnosi i tylni podnośnik tuz także ( sprawdzałem na pługu). Sprawdzałem siłowniki tura są na 100% dobre, więc odpadają. pompe wujmowałem i tez nic tam nie było widać. rozdzielacz zmieniałem ,ale od innego belarusa i dalej to samo było. Poradźcie coś, może wy macie jakieś doświadczenia, bo ja już nie mam pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego Miałem kiedyś coś podobnego. Z lewej strony rozdzielacza jest zaworek przeciążeniowy i trzeba go było poruszyć bo się zaciął, na ten zaworek nakręcony jest kapturek na klucz 22 prawdopodobnie , bo drugi zaworek jest przy rozdzielaczu podnośnika. pod siedzeniem.

 

Jak zrobisz to napisz co było, niewiadomo co się stanie przy tym sprzęcie.

 

Pozdrawiam.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smokus1234    1

Czy naprawdę nie ma fachowców w dziedzinie hydrauliki Mtz-a. piszcie bo usterka nie została usunięta. Każdy pomysł rozważę , więc proszę o pomoc. Sprawdziłem zawór przeciążeniowy u dołu rozdzielacza, nie zacina się. Zaślepiłem rurkę od pompy do regulatora i i rurkę od rozdzielacza do regulatora- bez efektu. Na regulatorze jest mała dziwigienka- drut o średnicy 5 mm i długości 5 cm z prawej strony przełącza się do przodu i tyłu. Jak ją przełączam jest mała reakcja. Jaką ona spełnia rolę? Mam zamontowany w układzie hydraulicznym zegar ciśnienia na obiegu przy dźwigni przy kierownicy, przed usterką ciśnienie na małych obrotach rosło w ciągu 2 s do 150 bar teraz ok. 10 s. Jakie ciśnienie powinno być w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    3

w rozdzielaczu jest jeszcze zawór który też sie zacina ,jest z lewej strony od dołu jest przykręcony na dwie śruby chyba na klucz 14 ,odkręć pokrywkę

żeby go wyciągnąć musisz wkręcić śrubę w gwint który się tam znajduję tak z 1cm i powoli wyciągnąć powinien być kapturek , sprężyna i grzybek

przemyj wszystko i sprawdź czy się nie klinuję , złóż wszystko nalej olej , i oby to tylko było to

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuczek015    3

a pompę wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś , bo jak u mnie poszła było coś takiego że jak naciskałem dzwignię to nawet cięgna nie drgneły,

po paru przygazowaniach zaczynała działać nie raz i dzień było dobrze , ruska pompa ma w środku takie dociski które utrzymują ciśnienie u mnie był to

przyczyną po wymianie wszystko działa dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj